KudoZ home » Bulgarian to English » Construction / Civil Engineering

черен коридор

English translation: internal corridor/hallway


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:черен коридор
English translation:internal corridor/hallway
Entered by: Yordanka Petkova

21:14 Feb 15, 2012
Bulgarian to English translations [PRO]
Construction / Civil Engineering
Bulgarian term or phrase: черен коридор
От нотариален акт за покупко-продажба на апартамент, където се описва, че апартаментът се състои от: две спални, кухня, дневна, килер, входно антре и черен коридор.

Очевидно не става дума за цвят на коридора :)
Maria Dimitrova
Bulgaria
internal corridor/hallway
Explanation:
В строителството и архитектурата се използва терминът internal-вътрешен и external-външен. Например външен/вътрешен дизайн, вътрешен интериор на сгради .... На мен dark corridor/hallway ми звучи малко приказно, свързано с приказките.

http://www.google.bg/webhp?sourceid=chrome-instant&ix=seb&ie...
http://www.google.bg/webhp?sourceid=chrome-instant&ix=seb&ie...
Selected response from:

Yordanka Petkova
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2dark hallway/corridor/passage
4leavedClover
4 +2windowless corridorklyunchev
5internal corridor/hallway
Yordanka Petkova
4 +11. inner corridor, 2. connecting corridor
C_Metschkaroff
4corridor without natural lightingklyunchev


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
dark hallway/corridor/passage


Explanation:
Става въпрос за коридор без прозорци :)

4leavedClover
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 38

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxtrsk2000
32 mins
  -> Благодаря!

agree  Boika Koceva
8 hrs
  -> Благодаря!

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
windowless corridor


Explanation:
Ако става дума за коридор без прозорци. http://www.google.com/search?q="entgegenwirkung der kriminal...

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 147

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev
0 min
  -> Благодаря!

agree  Zdravka Nikolova
12 hrs
  -> Благодаря!

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
1. inner corridor, 2. connecting corridor


Explanation:
От първа архитектска ръка обяснение - "черен" е в смисъл на "свързващ" отделни части (от жилище).... page 100 от първата податка. Те съдържат подобни пояснения. ...


    Reference: http://books.google.bg/books?id=HC8z45SrmQ0C&pg=PA100&lpg=PA...
    Reference: http://www.castle.ckrumlov.cz/docs/en/zamek_5nadvori_spchod....
C_Metschkaroff
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 120

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev
5 mins
  -> 10x!

neutral  klyunchev: В първия линк стр. 100 не е достъпна за четене.
8 hrs
  -> 10x! Моля вижте в разговорката...

neutral  Zdravka Nikolova: това са два отговора, обединени в един. inner ; connecting, изберете само единия, вътрешният коридор е свързващ, защото всички коридори са свързващи, но свързващият коридор може и да не е вътрешен. Вижте втория линк. Второто е направо грешно.
22 hrs
  -> 10x! Има резон... Права сте, но първото значение е inner corridor; второто - възможно за "черен коридор"... ІМНО

3 days13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
internal corridor/hallway


Explanation:
В строителството и архитектурата се използва терминът internal-вътрешен и external-външен. Например външен/вътрешен дизайн, вътрешен интериор на сгради .... На мен dark corridor/hallway ми звучи малко приказно, свързано с приказките.

http://www.google.bg/webhp?sourceid=chrome-instant&ix=seb&ie...
http://www.google.bg/webhp?sourceid=chrome-instant&ix=seb&ie...

Yordanka Petkova
United Kingdom
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12

6 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
corridor without natural lighting


Explanation:
Превеждах от руски на английски за осветление и имах: Автоматическое регулирование освещения по датчикам освещенности и датчикам движения эффективно как для помещений с естественным светом, так и для темных помещений. Изводът според мен е че, черен (=тъмен) означава без естествено осветление.

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 147




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Andrei Vrabtchev