ниско тяло

English translation: lower structure/ low-rise building

Bulgarian term or phrase:ниско тяло
English translation:lower structure/ low-rise building
Entered by: Nelly Keavney

07:04 Mar 17, 2018
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Bulgarian term or phrase: ниско тяло
От обяснителна записка към технически проект за строеж
"Външна топлоизолация по фасадата на музикалния салон и ниското тяло"
Сградата е училище
Zhivka Kirilova
Bulgaria
lower structure/ low-rise building
Explanation:
"low building structure" също е възможно
Selected response from:

Nelly Keavney
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4low-rise building; low silhouette building, low-profile building
Christo Metschkaroff
3render plinth
Nelly Keavney
3lower structure/ low-rise building
Nelly Keavney


Discussion entries: 3





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
low-rise building; low silhouette building, low-profile building


Explanation:
... 8-)...

Low-rise commercial, institutional, and industrial buildings - in:
3. https://www.britannica.com/technology/building-construction/...


    https://www.clearspan.com/products/low-profile-building/
    Reference: http://landscapemanagement.net/tag/low-profile-building/
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 120

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lower structure/ low-rise building


Explanation:
"low building structure" също е възможно

Nelly Keavney
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
render plinth


Explanation:
The purpose of the render plinth is to protect the base of the wall against rain splash thus keeping it dry.
Тъй като става въпрос за изолация, не е ясно какво точно е това "ниско тяло". Това може да бъде също и "damp proof course".

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2018-03-17 13:21:55 GMT)
--------------------------------------------------

Разбирам, тогава това “ниско тяло” е “по-ниска постройка”. В такъв случай има много начини да се предаде смисълът - “lower building”, “lower structure”, “low-rise building”

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2018-03-17 18:34:15 GMT)
--------------------------------------------------

Благодаря! По-принцин не позволяват да се пуска повече от един отговор, защото противоречи на правилата, но дано направят изключение.


    https://surveyorsnotebook.wordpress.com/2012/08/27/cement-render-entraps-moisture-against-solid-masonry-wall/
    https://en.wikipedia.org/wiki/Damp_proofing
Nelly Keavney
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: В цялата записка има споменаване на това "ниско тяло" на 3 места: освен посоченото и следните две: 1. Фасадни и покривни работи: Покрив на музикалния салон и ниското тяло; 2. "Укрепване на електрозахранващ стълб (покрив ниско тяло)" Мисля, че не е това, за което говорите.

Asker: Благодаря! И аз нещо подобно предполагах. Моля посочете го като отговора, за да Ви дам точки. Възможно ли е?