KudoZ home » Bulgarian to English » Education / Pedagogy

Непрофилирана подготовка

English translation: non-vocational training


18:30 Aug 29, 2014
Bulgarian to English translations [PRO]
Education / Pedagogy
Bulgarian term or phrase: Непрофилирана подготовка
В диплома за завършено средно общообразователно училище.
Emilia Delibasheva
English translation:non-vocational training
Explanation:
...
Selected response from:

Georgi Kovachev
Bulgaria
Grading comment
Благодаря на всички!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2general education
4leavedClover
4non-vocational training
Georgi Kovachev
3Compulsory education
Vilina Svetoslavova


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
general education


Explanation:
Варианти в зависимост от контекста Ви:
general education (non-specialist training)
general training

4leavedClover
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ekaterina Kroumova
16 hrs
  -> Благодаря!

agree  Yavor Dimitrov
3 days 11 hrs
  -> Благодаря!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
non-vocational training


Explanation:
...


    Reference: http://www.nansenhighland.co.uk/nvt.htm
Georgi Kovachev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Благодаря на всички!

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Compulsory education


Explanation:
Непрофилираната подготовка е тази, която е задължителна общообразователна подготовка.

За да се избегне общото "general education" според мен е добре да се поясни за какво става въпрос.

Цитат:
Член 45. (1) Учебното съдържание в училищното обучение се групира в общообразователна подготовка.
(2) Общото образование се осъществява чрез образователна подготовка.
Член 46. (1) Образователната подготовка е задължителна, задължително-избираема, профилирана и свободноизбираема и се осъществява чрез учебни предмети, групирани в културно-образователни области и дейности.
(2) Задължителната подготовка осигурява постигането на общообразователният минимум в зависимост от степента на образование. Общообразователния минимум по учебните предмети от културно-образователните области включва задължителните знания, умения и компетенции, гарантиращи еднаква подготовка за всички ученици.
(3) Задължителноизбираемата подготовка осигурява усвояването на знания и умения на по-високо равнище по учебните предмети от културно-образователните области, съобразно с интересите и индивидуалните възможности на
учениците.
(4) Профилираната подготовка осигурява усвояването на знания и умения на по-високо равнище по група учебни предмети от културно-образователните области. Профилираната подготовка започва от IX клас и продължава до XII клас, съгласно учебния план на съответната паралелка.
(5) Свободноизбираемата подготовка осигурява обучение по учебните предмети от културно-образователните области и по други области и дейности, предложени на учениците за избор. Тя може да се провежда извън задължителните учебни часове.


Vilina Svetoslavova
Ireland
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian