International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » Bulgarian to English » Engineering (general)

Отваряне/затваряне на сигналите

English translation: signal opening and shutting


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:Отваряне/затваряне на сигналите
English translation:signal opening and shutting
Entered by: natasha stoyanova

19:20 Mar 8, 2008
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Railway
Bulgarian term or phrase: Отваряне/затваряне на сигналите
Отваряне/затваряне на сигналите с действия на дежурния ръководител движение.
Iva Ilieva
United Kingdom
signal opening and shutting
Explanation:
the signal opens
the signal shuts
some say 'closes'
I tried to find some links/samples but to no avail

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-08 20:31:57 GMT)
--------------------------------------------------

вярвам ви. жп терминологията е доста особена.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-08 21:05:09 GMT)
--------------------------------------------------

сега не ми е моментът. работя нещо друго. рових и не намерих, а вие сте човек, който на голи думи не вярв. затова търся доказателства. нямам време. вижте сайтовете на алстом, алкател и т.н. за обяснения на сигнализацията. http://www.railserve.com/Equipment/Signals/
тези качвания и спускания идват вероятно от старите дурвени знаци - нагоре = забрана, спуснат = разрешено.
сегашните специалисти също се объркват и направо си казват отворен и затворен, още повече знаците са неподвижни и светлинни и другите понятия са объркващи и т.н.
Selected response from:

natasha stoyanova
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1signal opening and shuttingnatasha stoyanova
4signal lowering (clearing)/restoringklyunchev


Discussion entries: 12





  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
отваряне/затваряне на сигналите
signal lowering (clearing)/restoring


Explanation:
Според 4-езичния жп речник.

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2008-03-08 20:19:14 GMT)
--------------------------------------------------

http://209.85.135.104/search?q=cache:ouNGWL7SwswJ:www.freepa...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-08 20:35:20 GMT)
--------------------------------------------------

За закрит сигнал речникът дава signal at danger/stop signal, за затварям сигнал: restore the signal to danger.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-08 20:38:14 GMT)
--------------------------------------------------

http://209.85.135.104/search?q=cache:iX1Pu00_V0sJ:www.davros...

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  natasha stoyanova: да, но не се използва, освен понякога clear signal. всички пишат и казват open and closed/shut. i think it comes with the light signals. once signalling used to be with some wooden points - up/down. as for 'restore' it is used for the switch points.
9 mins
  -> В интерес на истината аз не знам какво точно означава отваряне/затваряне на сигналите, затова цитирах речника. За отворен светофор (семафор) речникът дава off signal/на немски: auf Fahrt stehendes Signal/френски: signal ouvert.

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
signal opening and shutting


Explanation:
the signal opens
the signal shuts
some say 'closes'
I tried to find some links/samples but to no avail

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-08 20:31:57 GMT)
--------------------------------------------------

вярвам ви. жп терминологията е доста особена.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-08 21:05:09 GMT)
--------------------------------------------------

сега не ми е моментът. работя нещо друго. рових и не намерих, а вие сте човек, който на голи думи не вярв. затова търся доказателства. нямам време. вижте сайтовете на алстом, алкател и т.н. за обяснения на сигнализацията. http://www.railserve.com/Equipment/Signals/
тези качвания и спускания идват вероятно от старите дурвени знаци - нагоре = забрана, спуснат = разрешено.
сегашните специалисти също се объркват и направо си казват отворен и затворен, още повече знаците са неподвижни и светлинни и другите понятия са объркващи и т.н.

natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  minahadji
21 hrs
  -> Благодаря. И по стара българска традиция - моля всички за прошка.