Поднебесната Империя

English translation: The Subcelestial Empire; The Selestial Empire

Bulgarian term or phrase:Поднебесната Империя
English translation:The Subcelestial Empire; The Selestial Empire
Entered by: Yordanka Petkova

14:43 Nov 30, 2009
Bulgarian to English translations [Non-PRO]
Art/Literary - Finance (general)
Bulgarian term or phrase: Поднебесната Империя
Евросъюза призова Поднебесната империя да засили юана.
Veta Anton
The Subcelestial Empire
Explanation:
Заради точността на израза.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-11-30 16:02:24 GMT)
--------------------------------------------------

А-Б речник, изд. Наука и изкуство:
поднебесен-subcelestial

Примерни изречения:

1. A resurrection of The Subcelestial Empire was no more an implausible fiction, madman’s ravings, as it seemed twenty years ago.

2. Tenka that is, the Subselestial Empire, as if it were the only one existing under Heaven. Hence the Emperor is call'd Tenkasama, the Subselestial Monarch.

Линкове за справка:

forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=196877...
Вижте примера:
Petermeter: 30-04-2005; 22.23
Намира се някъде след събитията 26.December 1938 в текста, написан с курсив- 2-ри абзац

books.google.bg/books?id=hOCSXBQsXvMC...Empire...


--------------------------------------------------
Note added at 1 day32 mins (2009-12-01 15:16:03 GMT)
--------------------------------------------------

Няма защо! Удоволствието беше мое!

Исках още да ви кажа, че това което ме накара да пусна този отговор беше прецизността. Имам предвид разликата между selestial-небесен и subselestial-поднебесен. Иначе смятам, че в този контекст се има предвид Китай, като имам предвид факта, че е споменато за китайския юан, което е китайската валутна единица. Терминът, който поне лично аз съм срещала във връзка с Китай, е subselestial empire. Но може да се употреби и в други словосъчетания като subselestial monarch, subselestial realm.

subselestial realm- поднебесно царство/страна

Успех!
Selected response from:

Yordanka Petkova
United Kingdom
Grading comment
Thanx!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6Celestial Empire
klyunchev
4 +1The Subcelestial Empire
Yordanka Petkova


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
Поднебесната империя
Celestial Empire


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 2 mins (2009-11-30 14:46:40 GMT)
--------------------------------------------------

Collins: Celestial Empire an archaic or literary name for the: Chinese Empire.

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2009-11-30 14:48:42 GMT)
--------------------------------------------------

http://ru.wikipedia.org/wiki/Поднебесная

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-11-30 16:39:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Celestial_Empire

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 72
Notes to answerer
Asker: Thanx for the helpful answer!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bettyblue
1 min
  -> Благодаря.

agree  Denka Momkova: the C. Empire
3 mins
  -> Благодаря.

agree  Yavor Dimitrov
6 mins
  -> Благодаря.

agree  Yassen Tounev
11 mins
  -> Благодаря.

agree  petkovw
1 hr
  -> Благодаря.

agree  Peter Skipp: Eдинственият правилен вариант -- 14 800 Китая в Гугъл спрямо 1 Япония за Поднебесна империя! Уви, инатливата българска квази-логика действа обратно-пропорционално на предявените доказателства и винаги в полза на най-тъпия отговор...
16 days
  -> Благодаря. Да, но в речника е дадено subcelestial за поднебесен. Останалото е ясно.

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
The Subcelestial Empire


Explanation:
Заради точността на израза.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-11-30 16:02:24 GMT)
--------------------------------------------------

А-Б речник, изд. Наука и изкуство:
поднебесен-subcelestial

Примерни изречения:

1. A resurrection of The Subcelestial Empire was no more an implausible fiction, madman’s ravings, as it seemed twenty years ago.

2. Tenka that is, the Subselestial Empire, as if it were the only one existing under Heaven. Hence the Emperor is call'd Tenkasama, the Subselestial Monarch.

Линкове за справка:

forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=196877...
Вижте примера:
Petermeter: 30-04-2005; 22.23
Намира се някъде след събитията 26.December 1938 в текста, написан с курсив- 2-ри абзац

books.google.bg/books?id=hOCSXBQsXvMC...Empire...


--------------------------------------------------
Note added at 1 day32 mins (2009-12-01 15:16:03 GMT)
--------------------------------------------------

Няма защо! Удоволствието беше мое!

Исках още да ви кажа, че това което ме накара да пусна този отговор беше прецизността. Имам предвид разликата между selestial-небесен и subselestial-поднебесен. Иначе смятам, че в този контекст се има предвид Китай, като имам предвид факта, че е споменато за китайския юан, което е китайската валутна единица. Терминът, който поне лично аз съм срещала във връзка с Китай, е subselestial empire. Но може да се употреби и в други словосъчетания като subselestial monarch, subselestial realm.

subselestial realm- поднебесно царство/страна

Успех!

Yordanka Petkova
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Grading comment
Thanx!
Notes to answerer
Asker: Thanx for the helpful answer!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Skipp: абсолютно НЕ! Sub-ът отсъства в английския и е прибавен в калкирания български превод, за са не излезе Китай нещо подобно на Царствието небесно. Това "Subcelestial" e Bulgish par-excellence -- нещо уж на английски, ама световно известно само в България!
16 days
  -> Точно така. Приемам забележката Ви за нето. Дадох този отг. единствено с презумпцията, че от личния си опит съм срещала subseletial за Китай без да се доверявам на други източници. Но мога да кажа, че и двата отговора определено са добри и точни. cheers;)