KudoZ home » Bulgarian to English » Folklore

Андрей Юродиви

English translation: St. Andrey Yurodivy/St. Andrew The Holy Fool


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:Андрей Юродиви
English translation:St. Andrey Yurodivy/St. Andrew The Holy Fool
Entered by: Maria Dimitrova

20:11 Sep 2, 2008
Bulgarian to English translations [PRO]
Folklore / orthodox holidays
Bulgarian term or phrase: Андрей Юродиви
1 октомври - 1 - Покров на Пресвета Богородица. На 1 октомври 910 г. сарацините нахлули в пределите на Византийската империя. По това време св. Андрей Юродиви бил на всенощно бдение в цариградската църква Влахерна, където се пазела като скъпоценна реликва една от одеждите на света Богородица. През нощта св. Андрей насочил погледа си нагоре и видял св. Богородица във въздуха - обкръжена от пророци, апостоли и ангели. Със своя омофор покривала народа и се молела за него на своя божествен Син. По молитвите и покровителството на света Богородица сарацините били прогонени, а църквата учредила празника Покров Богородичен.
Maria Dimitrova
Bulgaria
St. Andrey Yurodivy/St. Andrew The Holy Fool
Explanation:
Привет!:) В прекрасния и спред мен достоверен сайт Православието е дадено и като Andrey Jurodivi, но думата на английски е Holy Fool или може да се срещне и като Yurodivy - аз лично бих се придържала към последните два варианта (може би the Holy Fool в скоби ако държите да запазите славянския термин).

http://www.pravoslavieto.com/life/10.02_sv_Andrey_Jurodivi.h...

http://en.wikipedia.org/wiki/Yurodivy

Успех!:)

Selected response from:

Kendriya
Japan
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4St. Andrey Yurodivy/St. Andrew The Holy Fool
Kendriya
4Andrew of Constantinople (Andrew, the Fool or Andrew, Fool-for-Christ-sake)
Sergey Kudryashov


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Andrew of Constantinople (Andrew, the Fool or Andrew, Fool-for-Christ-sake)


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Andrew_of_Constantinople


Sergey Kudryashov
Russian Federation
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
St. Andrey Yurodivy/St. Andrew The Holy Fool


Explanation:
Привет!:) В прекрасния и спред мен достоверен сайт Православието е дадено и като Andrey Jurodivi, но думата на английски е Holy Fool или може да се срещне и като Yurodivy - аз лично бих се придържала към последните два варианта (може би the Holy Fool в скоби ако държите да запазите славянския термин).

http://www.pravoslavieto.com/life/10.02_sv_Andrey_Jurodivi.h...

http://en.wikipedia.org/wiki/Yurodivy

Успех!:)



Kendriya
Japan
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4