KudoZ home » Bulgarian to English » Geology

смолници

English translation: smolnitzi, vertisols


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:смолници
English translation:smolnitzi, vertisols
Entered by: klyunchev

18:01 Feb 17, 2006
Bulgarian to English translations [PRO]
Geology
Bulgarian term or phrase: смолници
става въпрос за екологично райониране на почви -
благодаря предварително на всички, които могат да помогнат!
Mihaela Boteva
smolnitzi, vertisols
Explanation:
Източник: Картинен терминологичен речник. Горско стопанство, ландшафтна архитектура, дървообработване и производство на мебели, дървообработващи инструменти и машини, екология, информационни технологии. Бълг.-англ.-нем.-гръцк., 2004

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-02-17 20:24:19 GMT)
--------------------------------------------------

Думата smolnitza я има и в Англо-русский геологический словарь.
Selected response from:

klyunchev
Bulgaria
Grading comment
Vertisols отговоря на контекста. Благодаря.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4smolnitzi, vertisolsklyunchev
3terra negra
petya yakova
3loamy soil
Veneta Georgieva
1clayey soils
Yavor Dimitrov


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
смолници
clayey soils


Explanation:
Предположение само. Не съм сигурен дали съм на прав път.

"За разлика от черноземните и сивите горски почви, смолниците са образувани в условията на преходно-континенталния климат върху тежки глинести материали и тревисто-блатна растителност.

Подобно на черноземите, смолниците се делят на карбонатни, излужени и деградирани. За условията на България най-характерни, с най-голямо разпространение и стопанско значение, са излужените смолници."

Yavor Dimitrov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
смолници
loamy soil


Explanation:
песъчливи глини (смолници)

Черните прахови и песъчливи глини (смолници) са разпространени на територията на София и източно от нея. Дебелината им достига около 5 m. ...
www.sofia.bg/ history.asp?lines=104&nxt=1&update=all - 62k -

clay soil. Tonboden, toniger Boden. clayey. tonig. clayey soil. Tonboden, toniger Boden ... Loamy soil. Lehmiger Boden. Loan. Kredit. Loessic soil. Lößboden ...
ikb.weihenstephan.de/deu/glossary/index.html


--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2006-02-17 18:50:23 GMT)
--------------------------------------------------

loamy sand soil

Формат на файла: Microsoft Word 2 - Във вид на HTML
Loamy sands and gravelly sandy soils underlain. by stratified sands and gravels at depths less ... Sandy loam to loamy sand soils underlain by very ...
www.maine.gov/sos/cec/rules/06/096/096c376.doc


Veneta Georgieva
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
смолници
smolnitzi, vertisols


Explanation:
Източник: Картинен терминологичен речник. Горско стопанство, ландшафтна архитектура, дървообработване и производство на мебели, дървообработващи инструменти и машини, екология, информационни технологии. Бълг.-англ.-нем.-гръцк., 2004

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-02-17 20:24:19 GMT)
--------------------------------------------------

Думата smolnitza я има и в Англо-русский геологический словарь.

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 92
Grading comment
Vertisols отговоря на контекста. Благодаря.

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
смолници
terra negra


Explanation:
http://www.multitran.ru/c/m.exe?p=14&HL=1&L1=1&L2=2&EXT=0&s=...

petya yakova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Yavor Dimitrov: Проверихте ли дали на англ. се използва този термин?
59 mins