KudoZ home » Bulgarian to English » Geology

нашистяване

English translation: slate formation


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:нашистяване
English translation:slate formation
Entered by: Maria Dimitrova

21:07 Jul 1, 2007
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Geology
Bulgarian term or phrase: нашистяване
От обяснителна записка на инженерно-геоложки проучвания:

Глините съдържат минерала монтморилонит, който ги отнася към групата на илитовите глини. Същият е силно хидрофилен с подвижна кристална решетка.
При благоприятни условия поглъща много вода, която увеличава неговият обем, а при засушливи сезони лесно се изпарява и обемът отново намалява.
Това "набъбване" и "свиване" през различните сезони е довело до силното напукване на материалите, както по нашистяването, така и перпендикулярно на него.
Maria Dimitrova
Bulgaria
slate formation
Explanation:
http://www.msstate.edu/dept/GeoSciences/CT/TIG/WEBSITES/LOCA...
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4slate formation
Trufev
3slatesklyunchev


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
slates


Explanation:
:-)

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 92

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
slate formation


Explanation:
http://www.msstate.edu/dept/GeoSciences/CT/TIG/WEBSITES/LOCA...

Trufev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12