KudoZ home » Bulgarian to English » Government / Politics

електронен носител на информация

English translation: (embedded) electronic chip


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:електронен носител на информация ( в лична карта, паспорт)
English translation:(embedded) electronic chip
Entered by: Angelina Alexandrova

17:39 Jan 20, 2008
Bulgarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Government / Politics
Bulgarian term or phrase: електронен носител на информация
Системата за централизирано персонализиране на български документи за самоличност, съдържащи електронен носител на информация.

Колеги, знам, че са три думи, но има ли нормален начен да се каже това ? :)
Angelina Alexandrova
electronic chip
Explanation:
Също и ' embedded electronic chip'. Използва се във връзка с издаването на новите паспорти (Е-Passports) в САЩ, всъщност в целия свят.





--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-20 19:20:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Biometric_passport
Selected response from:

Mihaela Boteva
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1electronic chip
Mihaela Boteva
5electronic media
Yassen Tounev
4electronic information carrier
Emilia Delibasheva
3 +1electronic data carrierklyunchev


Discussion entries: 4





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
electronic information carrier


Explanation:
Над 2 милиона хита в Гугъл.

Emilia Delibasheva
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  klyunchev: С кавички на ЦЕЛИЯ ИЗРАЗ обаче са само около 1 300. "electronic data carrier" излиза около 4 940 пъти.
1 hr

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
electronic media


Explanation:
See Multitran:


    Reference: http://www.multitran.ru/c/m.exe?l1=1&s=%FD%EB%E5%EA%F2%F0%EE...
Yassen Tounev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  klyunchev: Според Лингво 12 и Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_media обаче това са "електронни медии".
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
electronic data carrier


Explanation:
Лингво 12.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-20 19:18:58 GMT)
--------------------------------------------------

Лингво 12: носитель информации data carrier, information carrier, information-carrying medium, information medium, recording medium.

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iveta Ivanova
15 mins
  -> Благодаря.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
electronic chip


Explanation:
Също и ' embedded electronic chip'. Използва се във връзка с издаването на новите паспорти (Е-Passports) в САЩ, всъщност в целия свят.





--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-20 19:20:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Biometric_passport



    Reference: http://www.dhs.gov/xtrvlsec/crossingborders/gc_1161636133959...
    Reference: http://techgeneration.net/2007/10/03/electronic-passport-pro...
Mihaela Boteva
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Връзва се с текста ! по долу става въпрос и за биометрични данни , и за всички глупости, които ще се вкарват в документите от тук нататък. Благодаря!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Vladimir Georgiev: ами ако не са с чип?! целият израз "документи за самоличност, съдържащи електронен носител на информация" трябва да се преведе като "electronic ID cards"
14 hrs
  -> Можете да видите пояснението ми под 'Notes' по-горе.

agree  atche84: само че всички такива са с микрочип, наричан също "бълха" от някои - досегашната магнитна лента не се брои за носител, въпреки че и тя е точно това
3 days14 hrs
  -> Благодаря.

agree  Krasimira Kalcheva
4 days
  -> Благодаря.




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Iveta Ivanova