KudoZ home » Bulgarian to English » Law (general)

наблюдаващ прокурор

English translation: prosecutor in charge of / overseeing prosecutor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:наблюдаващ прокурор
English translation:prosecutor in charge of / overseeing prosecutor
Entered by: Pavel Tsvetkov

22:21 Aug 4, 2010
Bulgarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Bulgarian term or phrase: наблюдаващ прокурор
В понеделник наблюдаващият прокурор ще направи искане за внасяне за постоянна мярка за неотклонение на задържания.
Veta Anton
supervising prosecutor / prosecutor in charge [of the case/investigation]
Explanation:
Това са две добри възможности.

1.
http://www.google.bg/search?q="supervising prosecutor"&ie=ut...

2.
http://www.google.bg/search?hl=bg&client=firefox-a&hs=k5s&rl...
Selected response from:

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Grading comment
Thanx!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4supervising prosecutor / prosecutor in charge [of the case/investigation]
Pavel Tsvetkov
4overseeing prosecutorAlpha-Beta
3?mentor prosecutor? / public prosecutor
Radosveta Golden


Discussion entries: 1





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
overseeing prosecutor


Explanation:
The federal prosecutor overseeing the indictment of Vice President Cheney's former chief of staff, I. Lewis "Scooter" Libby, ...
Like Mr. DiBiagio, several of the newly departing prosecutors were overseeing sensitive political corruption investigations when they left ...



    Reference: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/04...
    Reference: http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9402EED61431F...
Alpha-Beta
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Thanx for the helpful answer!


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
supervising prosecutor / prosecutor in charge [of the case/investigation]


Explanation:
Това са две добри възможности.

1.
http://www.google.bg/search?q="supervising prosecutor"&ie=ut...

2.
http://www.google.bg/search?hl=bg&client=firefox-a&hs=k5s&rl...

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 137
Grading comment
Thanx!
Notes to answerer
Asker: Thanx for the helpful answer!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  4leavedClover: supervising prosecutor
1 hr
  -> Благодаря!

agree  Mark Bossanyi
2 hrs
  -> Благодаря!

neutral  Alpha-Beta: supervising prosecutor се среща само в БГ превод, в другите сайтове има значение на началник
3 hrs

agree  Ivelina Todorova
6 hrs
  -> Благодаря!

agree  Radosveta Golden: и на мен ми се струва, че е "prosecutor in charge" повече отговаря на смисъла, но пък това би било като "head prosecutor". Абе, нашата администрация е несравнима по подобни нововъведения. Не знам дали има нормален аналог.
9 hrs
  -> Благодаря!

59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
?mentor prosecutor? / public prosecutor


Explanation:
Излиза като "mentor prosecutor", но някак си ми се струва, че ще е просто "public prosecutor"

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2010-08-05 16:48:18 GMT)
--------------------------------------------------

Откъдети и да го погледна си е просто "прокурор" - води си делото и разследването по делото и следи за заканосъобразността. Пълна бюрокрация пак. Само ние да му мислим. И по делото "Стависки" например имаше "наблюдаващ прокурор". Навсякъде в чуждата преса (тук не говоря за наши преводи, а за техни новинарски репортажи) е "prosecutor" или "public prosecutor". Не съм сигурна дали това е правдоподобно, или не, затова тук привеждам 2 препратки с обяснения за функциите на наблюдаващия прокурор:
http://www.mjeli.government.bg/Npk/docs/Library/Principiosge...
http://www.prokuratura-plovdiv.org/uredba.htm


    Reference: http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...
Radosveta Golden
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Thanx for the helpful answer!