KudoZ home » Bulgarian to English » Law/Patents

съдебен състав

English translation: Bench, Panel of Judges


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:съдебен състав
English translation:Bench, Panel of Judges
Entered by: Peter Skipp

11:22 Jan 12, 2002
Bulgarian to English translations [PRO]
Law/Patents
Bulgarian term or phrase: съдебен състав
много контекст няма -- терминът се мъдри в един списък. Май става дума за определен персонал (съдии и др.), които разглеждат дела в даден съд. Но как е терминът на английски? (Нищо чудно да няма такъв по несходство на организацията в двете страни...)
Peter Skipp
Bulgaria
Bench or panel (of judges)
Explanation:
Например в изречение от типа "Съдът в тричленен състав или тричленен състав на еди-кой си градски / окръжен / апелативен / касационен съд РЕШИ: ..." би могло да се каже "A 3-member or a 3-judge panel of this City / District / Appelate Court has hereby RULED:..."
Selected response from:

Vihar Krastev
Grading comment
Благодаря още веднъж -- и на тебе, Вихър, и на колегата Белокапов. Да можех да поделя точките, с удоволствие бих го сторил!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Bench or panel (of judges)Vihar Krastev
5 +1Court Panelxxxbelokapov
4 +1composition of courtLudwig Chekhovtsov


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Bench or panel (of judges)


Explanation:
Например в изречение от типа "Съдът в тричленен състав или тричленен състав на еди-кой си градски / окръжен / апелативен / касационен съд РЕШИ: ..." би могло да се каже "A 3-member or a 3-judge panel of this City / District / Appelate Court has hereby RULED:..."

Vihar Krastev
PRO pts in pair: 8
Grading comment
Благодаря още веднъж -- и на тебе, Вихър, и на колегата Белокапов. Да можех да поделя точките, с удоволствие бих го сторил!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxbelokapov: отговорът е перфектен, уви, аз пишех, когато е submit-нат :-)
5 mins
  -> Благодаря Ви, колега Белокапов, за одобрителното съгласие. Съжалявам, че съм Ви "изпреварил" със секунда или две. Бих искал да Ви уверя, че не съм състезателна (компетитивна), а кооперативна натура. Успехи, приятна работа и успешни изяви.

agree  bg.Linguist: компетитивен?!:)
1 day 20 hrs
  -> Нали виждате колко бързо се уча да използвам заемки - вече редовно казвам дори сториборд, колаборативен и др. горди нововедения, наторяващи остаряващия и поизтощен български език. Успех и привети.

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Court Panel


Explanation:
Althouh in the pecedent-based law (~US, UK)the Court Panel is rather different both in tersm of constituency and in rights, the term can be used to refer to the panels in both systems.


Good luck!


    Reference: http://inq.philly.com/content/inquirer/2001/01/20/city/PTOBA...
    Reference: http://www.pub.umich.edu/daily/1997/jan/01-30-97/news/news1....
xxxbelokapov
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vihar Krastev: Може би в конкретния случай с българските съдилища, където има един професионален съдия и двама НАЗНАЧЕНИ съдебни заседатели (lay public representatives), това е по-вярно. Освен в апелативните съдилища, където целият panel е от 3 или 5 професион. съдии
2 days 55 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
composition of court


Explanation:
or constituted bench

Мултитран:
Термины по тематике Юридический термин, содержащие состав суда:

6. иной состав суда - differently constituted bench
7. неизменность состава суда - unchangeability of composition of court


--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-12 14:01:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Composition of the court, constitution of the court - Lingvo 7.0

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vihar Krastev: Да, dear Chekh, но това е принципът за несменяемост на съдията и съдебните заседатели (jurors) по време на съдебния процес в common-law правната система на UK & US, т.е. ако се смени и един съдебен заседател, делото се прекъсва и насрочва за ново гледане.
13 hrs