KudoZ home » Bulgarian to English » Law/Patents

копюр

English translation: купюра (от френски coupure от couper - режа)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:копюр
English translation:купюра (от френски coupure от couper - режа)
Entered by: Comtrans1

12:13 Jan 4, 2003
Bulgarian to English translations [PRO]
Law/Patents
Bulgarian term or phrase: копюр
Става въпрос за акции. Изречението гласи:
Дружеството води книга,в която се записват имената и адресите на притежателите на поименни акции, броя, номерата на купюрите и номерата на поименните акции,които притежават,извършените прехвърляния.
Maya.P
купюра (от френски coupure от couper - режа)
Explanation:
Означава:
1. изрезка
2. номинална стойност отбелязана върху банкноти и ценни книжа
3. отделна облигация

В случая очевидно става дума за третото значение - отделни акции, в тяхната форма на парче хартия с напечатана цифра отгоре. подобно на банкнотите, всяко парче хартия си има сериен номер.

по принцип купюра се превежда като denomination, не съм сигурна дали в случая трябва да се използва това, обаче...
Selected response from:

Comtrans1
Grading comment
Това е, Ирина. Купюра представлява на практика физическия израз на ценната книга - хартия и отпечатък.Бях сигурна, че има точна дума и почти убедена, че въпросната дума има звучене, подобно на българското.
За denomination точно в този случай май не можем да говорим, но сигурно и тук сте права:-).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3купюра (от френски coupure от couper - режа)Comtrans1
4 -1banknoteLQA Russian


  

Answers


21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
banknote


Explanation:
... serial numbers of banknotes

LQA Russian
Native speaker of: Native in RussianRussian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Comtrans1: Нищо подобно, купюрата е номиналната стойност на банкнотата, а не самата банкнота.
1 hr

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
купюра (от френски coupure от couper - режа)


Explanation:
Означава:
1. изрезка
2. номинална стойност отбелязана върху банкноти и ценни книжа
3. отделна облигация

В случая очевидно става дума за третото значение - отделни акции, в тяхната форма на парче хартия с напечатана цифра отгоре. подобно на банкнотите, всяко парче хартия си има сериен номер.

по принцип купюра се превежда като denomination, не съм сигурна дали в случая трябва да се използва това, обаче...


Comtrans1
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Това е, Ирина. Купюра представлява на практика физическия израз на ценната книга - хартия и отпечатък.Бях сигурна, че има точна дума и почти убедена, че въпросната дума има звучене, подобно на българското.
За denomination точно в този случай май не можем да говорим, но сигурно и тук сте права:-).