KudoZ home » Bulgarian to English » Medical (general)

б.о.

English translation: normal


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:б.о.
English translation:normal
Entered by: Efrosina Perry

11:56 Apr 26, 2008
Bulgarian to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Bulgarian term or phrase: б.о.
= без отклонения - дето го пишат по епикризите, напр. "Кръвна картина: б.о."

Изразът е "КТ: б.о." КТ е компютърна томография (computer tomography, CT).

Става въпрос за кратка неофициална бележка, която приятел ме помоли да му преведа. Ще се чете евентуално от медицински кадри в Щатите - така че ако има разлика US/UK, моля споменете я.
invguy
Bulgaria
normal
Explanation:
have seen it in med. (US) documentation
Selected response from:

Efrosina Perry
United States
Grading comment
Благодаря! Реших да го пиша по най-разбираемия начин - още повече, че той очевидно се ползва масово (вкл. по мнението на познат лекар, завършил английска гимназия). За всеки случай добавям и другото широко разпространено означение - макар че там е възможна известна двусмисленост, тъй като NAD значи и No Acute Distress.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5normalEfrosina Perry
5 +2без особености
Atanas Dakov
4 +2no peculiaritiesxxxphoenix-em
5N.A.D.k_antova
4 +1NAD (no abnormality detected)Miglena Loster
4no abnormalities
Pavel Tsvetkov


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
без особености


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2008-04-26 12:00:13 GMT)
--------------------------------------------------

Аз лично го превеждам като "without peculiarities" по медицинските документи, които превеждам.

Atanas Dakov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 17

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxphoenix-em: i do agree, however, would prefer the shorter "No Peculiarities"
3 hrs
  -> Благодаря!

agree  V_N
3 days1 hr

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
normal


Explanation:
have seen it in med. (US) documentation

Efrosina Perry
United States
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря! Реших да го пиша по най-разбираемия начин - още повече, че той очевидно се ползва масово (вкл. по мнението на познат лекар, завършил английска гимназия). За всеки случай добавям и другото широко разпространено означение - макар че там е възможна известна двусмисленост, тъй като NAD значи и No Acute Distress.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yuliyan Gospodinov
1 hr

agree  Will Matter
2 hrs

agree  Yavor Dimitrov
6 hrs

agree  natasha stoyanova: normal (status)
1 day2 hrs

agree  maggie28
3 days18 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
no peculiarities


Explanation:
sounds the closest in meaning

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-04-26 15:44:03 GMT)
--------------------------------------------------

противно на любителската логика, б.о. не означава без отклонения, а без особености, както е посочил колегата А. Даков по-горе

xxxphoenix-em
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev
4 hrs
  -> thanks

agree  V_N
2 days22 hrs
  -> thank you

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
no abnormalities


Language variant: n.a.

Explanation:
224 000 попадения в Google и според мен е най-естествения и неутрален превод, щом става дума за Америка.

И още: предава вярно смисъла и дори броя на думите в българската фраза.

Друг вариант: [readings are] within norm



--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-04-26 16:48:33 GMT)
--------------------------------------------------

Още: no abnormal readings


    Reference: http://www.google.bg/search?q=%22no+abnormalities%22&ie=utf-...
Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
NAD (no abnormality detected)


Explanation:
В приложения списък го има изброено като съкращение. Проверих го и през немски, това е дадено.


    Reference: http://acronyms.thefreedictionary.com/NAD
Miglena Loster
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Съжалявам, че не мога да разделя точките :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84
7 days

2171 days   confidence: Answerer confidence 5/5
N.A.D.


Explanation:
I give this answer as a result of my practice and the medical dictionaries available.


Example sentence(s):
  • CBN - N.A.D.

    Reference: http://www.allacronyms.com/NAD
k_antova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian