KudoZ home » Bulgarian to English » Medical: Health Care

гастрострокнемия

English translation: gastrocnemic muscle

13:54 Feb 26, 2018
Bulgarian to English translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
Bulgarian term or phrase: гастрострокнемия
Детето от предишния ми въпрос постъпва повторно в болницата един месец след операцията на коляното. Този път по повод мускулна контрактура в глезенната става, цитирам от анамнезата:

"Постъпва за пореден път по повод контрактура гастрострокнемии вдясно"

След таблицата с параклиничните изследвания е записано:

дата: Gastro - профил на глезен: рентгенография на дясна подбедрица с прилежащи глезен и стъпало.

Много ме озадачава употребата на "gastro" в комбинация с ортопедична терминология и ортопедично страдание. От друга страна не успях да намеря нито на български, нито на латиница търсения термин (гастрострокнемия). Дали е сбъркала болницата? Повторено е обаче два пъти в същата епикриза - един път на български (гастрострокнемия) и един път на латиница (Gastro)
etale
English translation:gastrocnemic muscle
Explanation:
Приемам, че става дума за грешка при писане и става дума за гастрокнемиуса
Selected response from:

Milena Simeonova
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gastrocnemic muscle
Milena Simeonova
4gastrocnemius
Emilia Delibasheva


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gastrocnemic muscle


Explanation:
Приемам, че става дума за грешка при писане и става дума за гастрокнемиуса


    Reference: http://https://en.wikipedia.org/wiki/Gastrocnemius_muscle
Milena Simeonova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ekaterina Kroumova: Същото мисля и аз.
3 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gastrocnemius


Explanation:



Anatomical terms of muscle
[edit on Wikidata]


The gastrocnemius muscle (plural gastrocnemii) is a powerful[citation needed] superficial two-headed muscle that is in the back part of the lower leg of humans. It runs from its two heads just above the knee to the heel, a two joint muscle. The muscle is named via Latin, from Greek γαστήρ "stomach" and κνήμη (knḗmē) "leg"; meaning "stomach of leg" (referring to the bulging shape of the calf


Emilia Delibasheva
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian