KudoZ home » Bulgarian to English » Science

бяла мура; черна мура

English translation: pinus


03:21 Oct 29, 2001
Bulgarian to English translations [Non-PRO]
Science
Bulgarian term or phrase: бяла мура; черна мура
всъщност търся наименованията на латински
Lyubka Stambolieva
Bulgaria
English translation:pinus
Explanation:
Това е родовото име
вижте долу:
Мура балканска или румелийска — Рinus реuсе Griseb
Расте в планинските райони на Балканския полуостров.

Достига до 40 м височина. Има гъста, тяснопирамидална корона, която започва почти в основата на ствола, покрит първоначално със сиво-кафява, гладка, а по-късно с по-тъмна груба кора.
Тъмно-зелени, плътни иглички, достигащи до 9 см дължина, в снопчета по 5, живее три години. Обилни шишарки, с удължено- цилиндрична форма, светло кафяви, достигащи 10-15 см.

И малко от Британика
pine
any of about 90 species of ornamental and timber evergreen conifers of the genus Pinus (family Pinaceae), distributed throughout the world but native primarily to northern temperate regions.
Selected response from:

slavist
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Pinus Albicaulis (whitebark pine, scrub pine)/Pinus Nigra (black pine, Austrian pine)
Evelyna Radoslavova
4Имаме яснота: Pinus nigraslavist
4pinusslavist
4pinusslavist
4 -1вижте долуslavist


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
вижте долу


Explanation:
Има си група латински-български и обратно. Пробвайте там.
Иначе Scotch fir or pine
Ще потърся и латински

slavist
PRO pts in pair: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Dimitar Tashev: pinus nigra е черен бор, а не черна мура, черна мура е Pinus heldreichii
2130 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pinus


Explanation:
Това е родовото име
вижте долу:
Мура балканска или румелийска — Рinus реuсе Griseb
Расте в планинските райони на Балканския полуостров.

Достига до 40 м височина. Има гъста, тяснопирамидална корона, която започва почти в основата на ствола, покрит първоначално със сиво-кафява, гладка, а по-късно с по-тъмна груба кора.
Тъмно-зелени, плътни иглички, достигащи до 9 см дължина, в снопчета по 5, живее три години. Обилни шишарки, с удължено- цилиндрична форма, светло кафяви, достигащи 10-15 см.

И малко от Британика
pine
any of about 90 species of ornamental and timber evergreen conifers of the genus Pinus (family Pinaceae), distributed throughout the world but native primarily to northern temperate regions.


slavist
PRO pts in pair: 7

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pinus


Explanation:
Това е родовото име
вижте долу:
Мура балканска или румелийска — Рinus реuсе Griseb
Расте в планинските райони на Балканския полуостров.

Достига до 40 м височина. Има гъста, тяснопирамидална корона, която започва почти в основата на ствола, покрит първоначално със сиво-кафява, гладка, а по-късно с по-тъмна груба кора.
Тъмно-зелени, плътни иглички, достигащи до 9 см дължина, в снопчета по 5, живее три години. Обилни шишарки, с удължено- цилиндрична форма, светло кафяви, достигащи 10-15 см.

И малко от Британика
pine
any of about 90 species of ornamental and timber evergreen conifers of the genus Pinus (family Pinaceae), distributed throughout the world but native primarily to northern temperate regions.



    Reference: http://home.onego.ru/~otsoppe/enciclop/pinus.html
slavist
PRO pts in pair: 7

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Имаме яснота: Pinus nigra


Explanation:
По логика другото трябва да е P. blanco, но не смея да препоръчвам.
Черна мура Pinus nigra
Позната в Средна и Южна Европа, зап. част на Б. п-ов., расте обикн. по варовикови почви на вис. до 1400-1500м над м. равнище. Дървото е с вис. до 20-30 м с конусообразна, а в по-зряла възраст - балонообраз. корона, черна кора, дълбоко набраздена, иглички на букети по 2, с дълж. 8-14 см, тъмно зелени, плътни, шишарки по 2-4 бр., с дълж. 5-7,5 см, блестящи, сиво-кафяви...
семена с дълж. 4-6 мм, сиви
Дървесината е с високо съдърж. на смола, здрава и еластична, твърда и обикн. се изп. за изработка на подводни съоръжения, в корабостроит.
Невзискателно към почвите.
Висока степен на поносимост на студ
Расте и в Прибалтика, Украйна,Ср. Азия
Поняася добре сух въздух


    Reference: http://www.bronson.ru/fito/pinus.shtml
slavist
PRO pts in pair: 7

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Pinus Albicaulis (whitebark pine, scrub pine)/Pinus Nigra (black pine, Austrian pine)


Explanation:
Успех.


    Reference: http://www.termium.com
Evelyna Radoslavova
Canada
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench