KudoZ home » Bulgarian to English » Science

еспарзета

English translation: sainfoin


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:еспарзета
English translation:sainfoin
Entered by: Hristina

00:39 Apr 4, 2002
Bulgarian to English translations [PRO]
Science
Bulgarian term or phrase: еспарзета
(вид люцерна)

Успях да намеря само латинското наименование:
Onobrychis viciifolia
Hristina
sainfoin
Explanation:
Както можете да се досетите от конското ми име, аз често обядвам с такава люцерна. За Вас направих тази снимка от последната си вечеря. Вижте на следния адрес:
http://www.hkr.hel.fi/viher/natur/Onobrychis_viciifolia.html

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-04 01:05:08 (GMT)
--------------------------------------------------

sainfoin or sanfoin
Etymology: French, from Middle French, from sain healthy (from Latin sanus) + foin hay, from Latin fenum
Date: 1626
: a pink-flowered Eurasian perennial leguminous herb (Onobrychis viciaefolia syn. O. viciifolia) grown for forage

Esparsetti Onobrychis viciifolia
East Pyrenees, Spain

(Брей, колко бързо и едновременно реагирахме за люцерната. Съвсем не като за артикулите от секс-шопа от въпросите на slavist. Браво.)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-04 22:13:38 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

БЛАГОДАРЯ НА ХРИСТИНА!
МОЛЯ ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ДА МИ ПОВЯРВАТ (HONEST TO GOD!), ЧЕ НЕ СЕ ПОЗНАВАМ С ХРИСТИНА, НЕ СЪМ Й ИЗПРАЩАЛ ВАГОНИ С ВКУСНА ЛЮЦЕРНА И ПО НИКАКЪВ ДРУГ НАЧИН НЕ СЪМ Я ПОДКУПВАЛ ДА ПРЕДПОЧЕТЕ МОЯТА ЛЮЦЕРНА ПРЕД ТАЗИ НА ДРУГИТЕ.
СПОРЕД МЕН, А И АКО СЕ ПРИЛОЖИ ПРАВИЛОТО, ЧЕ НА КОЙТО ПРИСТИГНЕ ПРЪВ НАЙ-НАПРЕД МУ СЕРВИРАТ (ЕСПАРЗЕТА), НАГРАДАТА ПРИНАДЛЕЖИ НА КОЛЕГАТА И ПРИЯТЕЛЯ CHEKH, КОЙТО НИ ИЗПРЕВАРИ С ДВЕ КОПИТА И 7-8 МИНУТИ НА ФИНАЛНАТА ПРАВА.
ПРИЕМАМ ДОПЪЛНИТЕЛНИЯ КРИТЕРИЙ НА ХРИСТИНА ЗА ХУМОРА КАТО ПРЯКО СВЪРЗАН С ЕТИМОЛОГИЯТА НА sainfoin - ОТ sain, sanus, КОЕТО ВСЯКОГА Е ОЗНАЧАЛО И ЩЕ ОЗНАЧАВА ЗДРАВ, ЗДРАВОСЛОВЕН.
ЧУВСТВОТО ЗА ХУМОР Е ПО-ЗДРАВОСЛОВНО И ОТ ТАЗИ ИНАЧЕ МНОГО ВКУСНА (УВЕРЯВАМ ВИ!) ЕСПАРЗЕТА. ГОТОВ СЪМ ВЕДНАГА ДА СЕ РАЗДЕЛЯ И С ТЕЗИ 4, И С ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ТОЧКИ. НО НЕКА НЕ СЕ РАЗДЕЛЯМЕ С ЧУВСТВОТО СИ ЗА ХУМОР И С ПРИЯТЕЛСТВОТО СИ. ЗА ДА ОЦЕЛЕЕМ И ДА СМЕ ЗДРАВИ.
БЛАГОДАРЯ ВИ.
Selected response from:

xxxVihar Kraste
Grading comment
Bladodarya na vsichki za tochnite, burzi i podrobni otgovori. You were all so helpful that I had a hard time trying to single out an answer. Naj-nakraya reshih da se spra na vashiya, Vihar - veroyatno zaradi chuvstvoto za humor :-) Thanx a lot!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4sainfoin (Quobrychis sativa)Dima41
4 +4sainfoin
Fernando Muela
4 +4SainfoinLudwig Chekhovtsov
1 +3sainfoinxxxVihar Kraste


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Sainfoin


Explanation:
Viruses of Plants
... Onobrychis viciifolia (syn. Hedysarum onobrychis; Onobrychis sativa; Onobrychis vulgaris)
Sainfoin; Esparcet; Holy-clover; Esparceta Ononis repens Pachyrhizus ...
image.fs.uidaho.edu/vide/famly078.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-04 00:51:15 (GMT)
--------------------------------------------------

Англо-русский словарь:
sainfoin (noun bot.) - эспарцет




Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxVihar Kraste
18 mins
  -> Thank you!

agree  milaplev
3 hrs
  -> Благодаря !

agree  Rado Varbanov
6 hrs
  -> Благодаря !

agree  klyunchev: По немското "Стани богат" питаха за Esparsette и търсейки еспарзета в Гугъл, попаднах тук с "известно" закъснение. Според мен точките трябва да се дават на първия по време верен отговор.
3343 days
  -> Благодаря, а точките за мен са няма нищо.

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
sainfoin


Explanation:
There are 177 results in Google.
I hope it helps, Hristina.

[PDF] A reassessment of the potential of sainfoin ( Onobrychis ...
Formato de archivo: PDF/Adobe Acrobat - Versiуn en HTML
Page 1. A reassessment of the potential of sainfoin ( Onobrychis viciifolia Scop.)
as a forage crop for the United Kingdom GPF Lane * and JM Koivisto The Royal ...
www.royagcol.ac.uk/flg/pdf/Gerryposter.PDF - Pбginas similares

Royal Agricultural College Research Committee - [ Traduzca esta pбgina ]
... MSc Equine Science. Forage for the horse and a Forage for the future. An agronomic
and nutritional evaluation of sainfoin (Onobrychis viciifolia). ...
www.royagcol.ac.uk/research/theses/es_course/burns.htm - 7k - En cachй - Pбginas similares
[ Mбs resultados de www.royagcol.ac.uk ]

Chapter 4: Legumes and Some Relatives - [ Traduzca esta pбgina ]
... SAINFOIN Onobrychis viciifolia Scop, family Leguminosae. Sainfoin is sometimes
called esparcet or holy clover. The crop is limited to a few acres grown in ...
gears.tucson.ars.ag.gov/book/chap4/sain.html - 6k - En cachй - Pбginas similares



    Reference: http://www.funet.fi/pub/sci/bio/life/plants/magnoliophyta/ma...
    Reference: http://www.bioimages.org.uk/HTML/T1695.HTM
Fernando Muela
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxVihar Kraste: sainfoin or sanfoin
12 mins

agree  milaplev
3 hrs

agree  Rado Varbanov
6 hrs

agree  Ludwig Chekhovtsov
19 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +3
sainfoin


Explanation:
Както можете да се досетите от конското ми име, аз често обядвам с такава люцерна. За Вас направих тази снимка от последната си вечеря. Вижте на следния адрес:
http://www.hkr.hel.fi/viher/natur/Onobrychis_viciifolia.html

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-04 01:05:08 (GMT)
--------------------------------------------------

sainfoin or sanfoin
Etymology: French, from Middle French, from sain healthy (from Latin sanus) + foin hay, from Latin fenum
Date: 1626
: a pink-flowered Eurasian perennial leguminous herb (Onobrychis viciaefolia syn. O. viciifolia) grown for forage

Esparsetti Onobrychis viciifolia
East Pyrenees, Spain

(Брей, колко бързо и едновременно реагирахме за люцерната. Съвсем не като за артикулите от секс-шопа от въпросите на slavist. Браво.)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-04 22:13:38 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

БЛАГОДАРЯ НА ХРИСТИНА!
МОЛЯ ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ДА МИ ПОВЯРВАТ (HONEST TO GOD!), ЧЕ НЕ СЕ ПОЗНАВАМ С ХРИСТИНА, НЕ СЪМ Й ИЗПРАЩАЛ ВАГОНИ С ВКУСНА ЛЮЦЕРНА И ПО НИКАКЪВ ДРУГ НАЧИН НЕ СЪМ Я ПОДКУПВАЛ ДА ПРЕДПОЧЕТЕ МОЯТА ЛЮЦЕРНА ПРЕД ТАЗИ НА ДРУГИТЕ.
СПОРЕД МЕН, А И АКО СЕ ПРИЛОЖИ ПРАВИЛОТО, ЧЕ НА КОЙТО ПРИСТИГНЕ ПРЪВ НАЙ-НАПРЕД МУ СЕРВИРАТ (ЕСПАРЗЕТА), НАГРАДАТА ПРИНАДЛЕЖИ НА КОЛЕГАТА И ПРИЯТЕЛЯ CHEKH, КОЙТО НИ ИЗПРЕВАРИ С ДВЕ КОПИТА И 7-8 МИНУТИ НА ФИНАЛНАТА ПРАВА.
ПРИЕМАМ ДОПЪЛНИТЕЛНИЯ КРИТЕРИЙ НА ХРИСТИНА ЗА ХУМОРА КАТО ПРЯКО СВЪРЗАН С ЕТИМОЛОГИЯТА НА sainfoin - ОТ sain, sanus, КОЕТО ВСЯКОГА Е ОЗНАЧАЛО И ЩЕ ОЗНАЧАВА ЗДРАВ, ЗДРАВОСЛОВЕН.
ЧУВСТВОТО ЗА ХУМОР Е ПО-ЗДРАВОСЛОВНО И ОТ ТАЗИ ИНАЧЕ МНОГО ВКУСНА (УВЕРЯВАМ ВИ!) ЕСПАРЗЕТА. ГОТОВ СЪМ ВЕДНАГА ДА СЕ РАЗДЕЛЯ И С ТЕЗИ 4, И С ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ТОЧКИ. НО НЕКА НЕ СЕ РАЗДЕЛЯМЕ С ЧУВСТВОТО СИ ЗА ХУМОР И С ПРИЯТЕЛСТВОТО СИ. ЗА ДА ОЦЕЛЕЕМ И ДА СМЕ ЗДРАВИ.
БЛАГОДАРЯ ВИ.

xxxVihar Kraste
PRO pts in pair: 32
Grading comment
Bladodarya na vsichki za tochnite, burzi i podrobni otgovori. You were all so helpful that I had a hard time trying to single out an answer. Naj-nakraya reshih da se spra na vashiya, Vihar - veroyatno zaradi chuvstvoto za humor :-) Thanx a lot!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  milaplev
3 hrs
  -> Благодаря, колега MILAPLEV. Вашата подкрепа ме окриля и ми дава самочувствие. Колегиални поздрави и приятен ден.

agree  Rado Varbanov
6 hrs
  -> Благодаря, Радо! Не е ли поразително единомислието на колегията по въпроса за фуража?!

agree  Ludwig Chekhovtsov
19 hrs
  -> Благодаря, Chekh. Няма никакво съмнение, че точките и облагата от тях по право принадлежат на Вас. Ако има начин - ще Ви ги прехвърля. Ако не - изпращам Ви тонове приятелски поздрави и пожелания за успех. (Няма ли да дойде най-после пролетта?)

42 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
sainfoin (Quobrychis sativa)


Explanation:
За голямо мое учудване терминът фигурира в Българо - английски речник издание на "Наука и изкуство" , София 1975г.

Dima41

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxVihar Kraste: Сигурно и тогава я е имало тази люцерна. Щом още латините са я пасли.
17 mins

agree  milaplev
2 hrs

agree  Rado Varbanov
5 hrs

agree  Ludwig Chekhovtsov
19 hrs

neutral  klyunchev: Само че във въпросния речник е грешно на латински. По немското "Стани богат" питаха за Esparsette и никой от публиката не знаеше какво е. Кандидатът се отказа на въпрос за 500 000 евро и взе "само" 125 000. Думата я има, защото е стара фуражна култура.
3343 days