KudoZ home » Bulgarian to German » Bus/Financial

самонает / самоосигуряващ се

German translation: Selbständiger bzw. Selbständige / Selbstversicherer bzw. selbstversicherte Personen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:самонает / самоосигуряващ се
German translation:Selbständiger bzw. Selbständige / Selbstversicherer bzw. selbstversicherte Personen
Entered by: Maya Todorova

15:20 Jan 26, 2004
Bulgarian to German translations [PRO]
Bus/Financial
Bulgarian term or phrase: самонает / самоосигуряващ се
Данъчната администрация взема мерки за подобряване обслужването на работодателите и **самонаетите** и за повишаване на осигурителната култура.
Опростяват се процедурите за плащане на осигурителните вноски, намалява се броят на изискваните декларации... Така например **самоосигуряващите се лица** са задължени само в началото на годината да подават декларация.
Maya Todorova
Selbständiger bzw. Selbständige / Selbstversicherer bzw. selbstversicherte Personen
Explanation:
Selbständiger bzw. Selbständige / Selbstversicherer bzw. selbstversicherte Personen
Selected response from:

Ludmilla Eimer
Germany
Grading comment
Áëàãîäàðÿ ìíîãî!
Ñïîðåä íîâèÿ íåìñêè ïðàâîïèñ íå å ëè ïî-ïðàâèëíî äà ñå ïèøå Selbstständiger? Ìàêàð ÷å â Google äóìàòà Selbstständige ñå ñðåùà 193 000 ïúòè, à Selbständige 426 000 ïúòè. Selbstständigkeit è Selbständigkeit ïúê ñå ñðåùàò åäíàêâî ÷åñòî - ïî îêîëî 190 000 ïúòè.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Selbständiger bzw. Selbständige / Selbstversicherer bzw. selbstversicherte Personen
Ludmilla Eimer
5selbständig erwerbstätig / selbstversichert
Veneta Georgieva
4freiberufliche Personen
Сергей Лузан


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
freiberufliche Personen


Explanation:
oder "die Personen, die freiberuflich tätig sind". Viel Spaß, Diona7!

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-26 16:32:57 (GMT)
--------------------------------------------------

die selbsttätigen Personen.
Re.: 3. Collins German Dictionary, ISBN 0-00-470406-1

Сергей Лузан
Russian Federation
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 21

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
самонает / самоос
Selbständiger bzw. Selbständige / Selbstversicherer bzw. selbstversicherte Personen


Explanation:
Selbständiger bzw. Selbständige / Selbstversicherer bzw. selbstversicherte Personen

Ludmilla Eimer
Germany
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in pair: 66
Grading comment
Áëàãîäàðÿ ìíîãî!
Ñïîðåä íîâèÿ íåìñêè ïðàâîïèñ íå å ëè ïî-ïðàâèëíî äà ñå ïèøå Selbstständiger? Ìàêàð ÷å â Google äóìàòà Selbstständige ñå ñðåùà 193 000 ïúòè, à Selbständige 426 000 ïúòè. Selbstständigkeit è Selbständigkeit ïúê ñå ñðåùàò åäíàêâî ÷åñòî - ïî îêîëî 190 000 ïúòè.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jarema
1 hr

agree  Christina Duneva-Boujuklieva
15 hrs

agree  docheva
1922 days

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
самонает / самоос
selbständig erwerbstätig / selbstversichert


Explanation:
Bundesgesetz über die Sozialversicherung freiberuflich selbständig Erwerbstätiger,das ... die Wortfolge "pflichtversichert oder selbstversichert (§ 19a des ...

Anmeldung als
- arbeitslos (arbeitssuchend gemeldet)
- im Haushalt tätig
- berufstätig (unselbständig)
- selbständig erwerbstätig
- in dauerndem Ruhestand




    Reference: http://www.parlinkom.gv.at/pd/pm/XX/I/texte/009/I00912_.html
    Reference: http://www.kobv.at/behindertenberatung/fragebogen.htm
Veneta Georgieva
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 238