KudoZ home » Bulgarian to Russian » Law: Taxation & Customs

агенция по вписванията

Russian translation: агентство по регистрациям или агентство по вписываниям


18:47 Sep 1, 2008
Bulgarian to Russian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Taxation & Customs
Bulgarian term or phrase: агенция по вписванията
...вписан в Търговския регистър при Агенцията по вписванията...
Milen Mitev
Bulgaria
Russian translation:агентство по регистрациям или агентство по вписываниям
Explanation:
Преводът на българската юридическа терминология е трудна задача - първо, защото някои юридически реалии нямат пряко съответствие в руската юридическа практика, а второ - защото до голяма степен преводът зависи от целта на превеждания документ: ако той е предназначен за ползване в Русия, по-добре е да се придържаме към описателния превод на термина, за да става ясно какво е неговото съдържание и той съвсем точно да насочва към съответстващата институция в Руската Федерация, а ако документът е предназначен за ползване в България - тогава по-удачен е буквалният превод, за да може да насочва съвсем точно към българската институция. Съгласете се, че ако един руснак тръгне да търси в България Агентство по регистрациям, няма да намери такова, но все пак, ако попита за Агентство по вписываниям, вероятността да го упътят правилно е по-голяма. Докато за Русия важи точно обратното, макар че там регистрациите не се правят в отделна агенция, а в няколко различни институции.
Selected response from:

TaniaDK
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4агентство по регистрациям или агентство по вписываниям
TaniaDK
4агентство по регистрацииLudwig Chekhovtsov


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
агентство по регистрации


Explanation:
ОТ ДЕЛОВОГО КЛИМАКСА - К ДЕЛОВОМУ КЛИМАТУ.
... различные агентства по регистрации бизнеса, ...
www.belgazeta.by/20041025.42/45005296

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian

1 day13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
агентство по регистрациям или агентство по вписываниям


Explanation:
Преводът на българската юридическа терминология е трудна задача - първо, защото някои юридически реалии нямат пряко съответствие в руската юридическа практика, а второ - защото до голяма степен преводът зависи от целта на превеждания документ: ако той е предназначен за ползване в Русия, по-добре е да се придържаме към описателния превод на термина, за да става ясно какво е неговото съдържание и той съвсем точно да насочва към съответстващата институция в Руската Федерация, а ако документът е предназначен за ползване в България - тогава по-удачен е буквалният превод, за да може да насочва съвсем точно към българската институция. Съгласете се, че ако един руснак тръгне да търси в България Агентство по регистрациям, няма да намери такова, но все пак, ако попита за Агентство по вписываниям, вероятността да го упътят правилно е по-голяма. Докато за Русия важи точно обратното, макар че там регистрациите не се правят в отделна агенция, а в няколко различни институции.

TaniaDK
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Така е. Зададох въпроса, защото не бях сигурен в отсъствието на аналогична руска структура със собствено име - а документът е пълномощно за предявяване извън България. В крайна сметка и аз стигнах до варианта "по регистрациям". Благодаря за отделеното време!