llosa de cobertura

English translation: covering structure

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Catalan term or phrase:llosa de cobertura
English translation:covering structure
Entered by: Comunican

16:09 Jan 30, 2009
Catalan to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Catalan term or phrase: llosa de cobertura
struggling to make sense of this term, and not finding much help on St Google....

"Amb motiu de les obres de construcció de la línia d’alta velocitat entre Madrid i la frontera francesa, des del 31 de gener les línies de Rodalies de Barcelona patiran afectacions que faran modificar el recorregut. El nou servei es mantindrà durant la realització de les obres, que tenen una durada prevista de dos anys.
En el tram La Sagrera-Nus de la Trinitat, s’actuarà sobre una superfície total de 162 hectàrees i la profunda transformació urbanística que generarà la construcció de la línia d’alta velocitat permetrà disposar als sectors de La Sagrera i Sant Andreu de 48 hectàrees de nous parcs urbans, 20 hectàrees per a nous equipaments i 44 ha de nous vials. La superfície d’infraestructura ferroviària subterrània serà de 38 ha i es farà el cobriment total d’1.720.170 metres quadrats.
En el sector de Sant Andreu, les principals actuacions consistiran en la construcció de la nova estació i de l’estructura del futur taller de manteniment de material d’ample internacional, la remodelació de les vies d’accés i l’execució de la llosa de cobertura en aquest sector i de vials contigus al corredor ferroviari. Adif està realitzant actualment la construcció de la pantalla exterior del nou vial segregat per a vehicles en la zona dels carrers Andana i Josep Soldevila. "

Many thanks.

PS this is already published online so no commercial confidentiality breached here ;-)
Comunican
United Kingdom
covering structure
Explanation:
Note definition 3



llosa


[s. XIII; del preromà *lausa 'pedra de mineral dur; llicorella', d'origen incert, probablement indoeuropeu no ibèric]

f 1 CONSTR 1 Pedra plana i de poc gruix emprada en pavimentació, per a cobrir teulades, etc.

2 Llosa de llicorella; llosarda.

3 Qualsevol element estructural que té poc gruix amb relació a les altres dues dimensions.

4 Solera de formigó. :

Now check this out:

http://www.rtvvilafranca.com/noticies-rtvvilafranca/societat...

I think the llosa is the covering structure you can see in the picture. I don't know if there's a more precise technical term,

Selected response from:

Ross Andrew Parker
Grading comment
Thanks Ross - you were right. And I discovered from research that they were talking about the "station concourse".
Regards
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(stone) slab paving/laying down the stone slab paving
margaret caulfield
3 +1covering structure
Ross Andrew Parker


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(stone) slab paving/laying down the stone slab paving


Explanation:
A "llosa" is a (stone) slab, so I'd say "l'executió de la llosa de cobertura" is either of the above.

margaret caulfield
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  John Cutler
16 hrs
  -> Thanks, John!

50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
covering structure


Explanation:
Note definition 3



llosa


[s. XIII; del preromà *lausa 'pedra de mineral dur; llicorella', d'origen incert, probablement indoeuropeu no ibèric]

f 1 CONSTR 1 Pedra plana i de poc gruix emprada en pavimentació, per a cobrir teulades, etc.

2 Llosa de llicorella; llosarda.

3 Qualsevol element estructural que té poc gruix amb relació a les altres dues dimensions.

4 Solera de formigó. :

Now check this out:

http://www.rtvvilafranca.com/noticies-rtvvilafranca/societat...

I think the llosa is the covering structure you can see in the picture. I don't know if there's a more precise technical term,



Ross Andrew Parker
Native speaker of: English
PRO pts in category: 44
Grading comment
Thanks Ross - you were right. And I discovered from research that they were talking about the "station concourse".
Regards

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Berni Armstrong: Yes, here, It would appear to be this roofing structure, rather than the usual "slab" sense of the word.
1 day 1 hr
  -> Thanks, Berni.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search