KudoZ home » Catalan to English » Other

amagar l'ou

English translation: amagar l'ou a algú


05:00 Oct 30, 2001
Catalan to English translations [PRO]
Catalan term or phrase: amagar l'ou
This is from an opinion piece in Avui (30 Oct.) entitled "Amagar l'ou europeu".

"Amb Giscard com a president de la Convenció es repetirà la jugada duta a terme sota la presidència francesa, usant llavors una altra convenció, la que va redactar la nefasta Carta Europea de Drets. Es tornarà a voler reforçar el poder dels Estats i, una vegada més, s'anirà encara més vers la marginació del que a Europa anomenen les regions. O anomenaven, perquè ara no se'n diu gairebé res.
Aquí no es va dir res del perill que va representar aquella Carta, finalment reduïda a una mera declaració. Ara es calla respecte a la nova convenció, que es presenta sota els mateixos auspicis. Catalunya pesa poc a Europa, però quan no dóna batalla no pesa gens. El mateix es pot dir de l'opinió pública: quan se l'enreda, va a la deriva.
La nova convenció presentarà a inicis del 2004 una proposta de nou Tractat Europeu. Crearà el marc que serà vigent quan, aquell mateix any, la Unió Europea passi a tenir 24 membres.
Què vas fer, pare, durant la guerra? afirma un títol de pel·lícula. 'Què va fer Catalunya mentre es creava un marc europeu que serà una cotilla més?', podran dir altres generacions. **Va amagar l'ou.**
"
xxxJon Zuber
English translation:amagar l'ou a algú
Explanation:
To hide evil/bad intentions.

Here's the explanation I found for this expression.

HTH

Sheila


amagar +v+tr+acció
    Amagar les males intencions
      •• amagar l’ou

http://www.geocities.com/Athens/Acropolis/4045/dcs/dccat-a.h...
Selected response from:

Sheila Hardie
Spain
Grading comment
Thanks to you both. Sheila's offering seems to fit the context just a little better.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1to deceiveSerge L
4amagar l'ou a algú
Sheila Hardie


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
to deceive


Explanation:
this is the explanation I found:

"amagar v. tr. Sostreure a la vista, impedir de veure. Aquell núvol ens amaga la lluna. | ESP. Posar (quelcom) en un lloc retret a fi que altri no ho vegi o li sigui difícil de trobar-ho. Vaig amagar la clau darrere la cortina, entre els papers. Amagaren els diners sota terra, sota una pedra. Amagaren el fugitiu en un armari. | pron. Amaga't darrere la cortina. La lluna s'amagà darrere un núvol. Vés-te a amagar. || FIG. Sostreure a la coneixença d'altri, no manifestar, no mostrar. Tot aquell dia li van amagar la notícia de la mort del seu fill. No podia amagar la por que tenia. Li amagaren la veritat. | POP. amagar l'ou a algú Enganyar-lo. || d'amagat loc. adv. Amagant-se, ocultament. Va entrar d'amagat. | d'amagat de loc. prep. Fer-ho d'amagat d'ell."

A more idiomatic translation could be: it got the short end.

HTH,

Serge L.


    Reference: http://pdl.iec.es/
Serge L
PRO pts in pair: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sheila Hardie
4 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
amagar l'ou a algú


Explanation:
To hide evil/bad intentions.

Here's the explanation I found for this expression.

HTH

Sheila


amagar +v+tr+acció
    Amagar les males intencions
      •• amagar l’ou

http://www.geocities.com/Athens/Acropolis/4045/dcs/dccat-a.h...

Sheila Hardie
Spain
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 769
Grading comment
Thanks to you both. Sheila's offering seems to fit the context just a little better.