KudoZ home » Catalan to English » Other

un càtering

English translation: banquets


22:17 Dec 19, 2001
Catalan to English translations [Non-PRO]
Catalan term or phrase: un càtering
Sé ben bé què és *el* càtering, però què serà *un* càtering?

"Al gran saló [de la Casa Batlló] que dóna al passeig de Gràcia, on actualment s’hi celebren càterings, tot el cel ras de guix gira com un remolí a l’epicentre del qual hi ha el llum."
xxxJon Zuber
English translation:banquets
Explanation:
by definition these are normally allotted to outside caterers.
Selected response from:

Berni Armstrong
Grading comment
Spot on, Berni. BTW, Hazel, the set phrase in the USA is "catered events", però no m'acabava de convèncer.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1servei d'àpats
Sheila Hardie
4catering events
Hazel Whiteley
3banquets
Berni Armstrong


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
servei d'àpats


Explanation:
I hope this helps.

Sheila
 
http://www.geocities.com/Athens/Agora/6491/Sufixing.htm

Però no entenem del tot (suposo que els lectors, tampoc) per què no són acceptables rafting, catering o doping: no hi ha cap paraula viva de la llengua que designi aquests conceptes; són fàcilment adaptables fonèticament (només caldria afegir-hi l’accent: ràfting, càtering, dòping), i potser només en el cas de dòping cal tenir en compte la formació de mots derivats (dopar-se, antidopatge...) Sembla que càtering i ràfting són manlleus molt estesos i fàcilment adaptables al sistema gràfic i fònic del català. No veig quina diferència hi pot haver entre un càsting (una prova de selecció d’actors)  i un càtering (servei d’àpats).

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-20 21:02:59 (GMT)
--------------------------------------------------

I had never heard this term being used like this in English, but I found several North American sites talking about caterings. See the references below for more info. So, maybe the Catalans are simply copying this (American?) term? Ves a saber. In any case, I hope this helps you, Jon.

Sheila


http://www.barnesbbq.com/body_catering.html

     Wedding receptions, company picnics, low country boils, oyster roasts, BBQ buffets, client appreciation parties, rehearsal dinners, civic center events. You name it, we can do it!  And if you have an idea of your own, let us know!  We'll be glad to accommodate!
     Prices for caterings and banquets depend on several factors: how many people, where it is at, what type of service is required, the type of menu you choose, and just how "elaborate" of a setup you need.  If you would like menus sent to you, simply call our catering hotline and we'll fax them right over.

http://www.lifeway.com/glorieta/acc_serv.htm
Food Services:

* Buffet-style meals
* Banquets, caterings, fruit baskets, and private dinings
* Snack shop and mini grocery store





http://www.chef-paul.com/Banquets Page.htm
BANQUETS
Whether it's a luncheon for ten or a wedding of two hundred,
we would be delighted to accomodate your catering needs.

Chef Paul's specializes in birthday parties, luncheons,
business meetings, seminars, weddings, and off premise caterings. Offering the Carillon meeting house, the Carillon lawn,the lake dock, or either restaurant.



http://www.isurf.com.ar/98-06-junio/mun_cif.htm

55.000 comidas (almuerzos o cenas) son servidas en los distintos centros de atención hospitalaria; 190.000 en los salones VIP, y se ofrecen caterings para 34.000 personas en los distintos cocktails de recepción que se realizan.


[PDF] Nou servei de lloguer de sales
Formato de archivo: PDF/Adobe Acrobat - Versión en HTML
... Projeccions de transparències i vídeo - Caterings i pauses cafè. - Hostesses Podeu
demanar ... poden llogar, per exemple, per celebrar reunions de comunitats de ...
www.seuvirtual.net/Publicacions/MonJuridic/163/pdf/163_info... - Páginas similares

http://www.cercat.com/lincaweb/recurscat/gustos.html
Empresa fundada l'any 1.980. Elaboració de salses (amb molta diversitat) i complements alimentaris. Restauració moderna i temàtica, fast-food i caterings. Planta de producció a Santa Perpètua de la Mogoda.



Sheila Hardie
Spain
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 769

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Patricia Myers: és definitivament més català que càtering
52 mins
  -> gràcies, Patricia:)

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
catering events


Explanation:
Normalment és l´empresa de catering.

Mai no he sentit expressat així però suposo que es refereixen a dinars, buffets, etc.

Catering events és el que se m´ha acudit per intentar expressar tot el que es podria incloure en l´expressió.

Hazel Whiteley
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 63

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
banquets


Explanation:
by definition these are normally allotted to outside caterers.

Berni Armstrong
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 528
Grading comment
Spot on, Berni. BTW, Hazel, the set phrase in the USA is "catered events", però no m'acabava de convèncer.