KudoZ home » Catalan to English » Other

en l'entorn d'una plaça dura

English translation: hard-topped plaza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Catalan term or phrase:plaça dura
English translation:hard-topped plaza
Entered by: xxxJon Zuber

22:22 Dec 19, 2001
Catalan to English translations [PRO]
/ urbanism, architecture
Catalan term or phrase: en l'entorn d'una plaça dura
Aquí em bastaria una explicació.

"Les Escoles de la Sagrada Família (1906)

Aquest petit edifici del qual només se’n pot observar l’exterior és considerat, per alguns autors especialistes en tècniques constructives —com l’arquitecte Josep M. Adell7— l’obra mestra a nivell internacional en la utilització del totxo en la volta de maó de pla. Fins i tot Le Corbusier, admirador de l’obra de Gaudí, va donar més importància al petit edifici que al gran temple. En aquesta obra, concebuda com a provisional, Gaudí va utilitzar el mínim material possible obtenint el màxim d’estabilitat. Gaudí tenia 55 anys i tenia un llenguatge arquitectònic consolidat i un domini absolut de la teoria i la pràctica arquitectòniques. El mateix any va iniciar la construcció de La Pedrera, l’obra més visitada després de la Sagrada Família.
En els propers anys, i degut a l’evolució de les obres del temple de la Sagrada Família, aquesta construcció serà desmuntada peça a peça independentment del temple i traslladada als jardins de la plaça del davant de la façana de la Passió, on es podrà visitar **en l’entorn d’una plaça dura."**
xxxJon Zuber
plaça dura
Explanation:
As I understand it, a plaça dura is hard-topped square/park as opposed to a grass covered area. Dura refers to the surface. See the references below for more information. In the second, there is a photo of one. There is a plaça dura near my house - there is no grass, just a few bushes and a hard-topped play area for kids.

HTH

Sheila

http://www.desac.net/emprimer/miradors/mirespec.htm

I és que no hi ha millor metàfora de la Reserva de la Biosfera que volem i necessitam que el meravellós bloc de pisos que s’està construint a la plaça dura (cara dura) que du el seu ignominiós nom.

http://www.gea.cesca.es/celfosc/exemples/fanals.html

8 làmpades de globus sense pantalla en el que serà (està en obres) una plaça dura.

Ningu viu, ara per ara, als voltants de la futura plaça.

St. Cugat del Vallès, agost 1998

http://www.gracianet.org/places/

Les places i jardinets que ara tenim no poden, per molt que els arrengem, satisfer la necessitat d'espai lliure a què tenim dret els graciencs. En total, si es compten també els espais perifèrics com són la plaça Lesseps, Gal.la Placídia i els Jardinets del carrer Gran, ens toca a: - 0,3m2 de plaça dura per habitant - 0,3m2 de jardinet per habitant Amb aquesta superfície, és lògic i natural que les places pateixin una gran tensió a causa de la demanda diversa: nens, joves, veïns amb gossos, bars, cotxes, motos, etc.



Selected response from:

Sheila Hardie
Spain
Grading comment
Gràcies a les dues, que m'heu donat essencialment la mateixa resposta; guardono la Sheila per descomplicar-me la vida una miqueteta més.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4plaça dura
Sheila Hardie
4plaça dura
Sheila Hardie
4in a concrete square environment
Hazel Whiteley


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
in a concrete square environment


Explanation:
I think what they mean by plaça dura is a square with concrete, as opposed to one with grass or sand (the latter being very common in Spain).

Please see reference (which happens to be of somewhere close to my heart :) )

The hardness of the square could also be given by other materials, such as tarmac. I'm afraid I'm not an expert on hard floors...


    Reference: http://www.gea.cesca.es/celfosc/exemples/fanals.html
Hazel Whiteley
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 63

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
plaça dura


Explanation:
As I understand it, a plaça dura is hard-topped square/park as opposed to a grass covered area. Dura refers to the surface. See the references below for more information. In the second, there is a photo of one. There is a plaça dura near my house - there is no grass, just a few bushes and a hard-topped play area for kids.

HTH

Sheila

http://www.desac.net/emprimer/miradors/mirespec.htm

I és que no hi ha millor metàfora de la Reserva de la Biosfera que volem i necessitam que el meravellós bloc de pisos que s’està construint a la plaça dura (cara dura) que du el seu ignominiós nom.

http://www.gea.cesca.es/celfosc/exemples/fanals.html

8 làmpades de globus sense pantalla en el que serà (està en obres) una plaça dura.

Ningu viu, ara per ara, als voltants de la futura plaça.

St. Cugat del Vallès, agost 1998

http://www.gracianet.org/places/

Les places i jardinets que ara tenim no poden, per molt que els arrengem, satisfer la necessitat d'espai lliure a què tenim dret els graciencs. En total, si es compten també els espais perifèrics com són la plaça Lesseps, Gal.la Placídia i els Jardinets del carrer Gran, ens toca a: - 0,3m2 de plaça dura per habitant - 0,3m2 de jardinet per habitant Amb aquesta superfície, és lògic i natural que les places pateixin una gran tensió a causa de la demanda diversa: nens, joves, veïns amb gossos, bars, cotxes, motos, etc.





Sheila Hardie
Spain
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 769

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
plaça dura


Explanation:
As I understand it, a plaça dura is hard-topped square/park as opposed to a grass covered area. Dura refers to the surface. See the references below for more information. In the second, there is a photo of one. There is a plaça dura near my house - there is no grass, just a few bushes and a hard-topped play area for kids.

HTH

Sheila

http://www.desac.net/emprimer/miradors/mirespec.htm

I és que no hi ha millor metàfora de la Reserva de la Biosfera que volem i necessitam que el meravellós bloc de pisos que s’està construint a la plaça dura (cara dura) que du el seu ignominiós nom.

http://www.gea.cesca.es/celfosc/exemples/fanals.html

8 làmpades de globus sense pantalla en el que serà (està en obres) una plaça dura.

Ningu viu, ara per ara, als voltants de la futura plaça.

St. Cugat del Vallès, agost 1998

http://www.gracianet.org/places/

Les places i jardinets que ara tenim no poden, per molt que els arrengem, satisfer la necessitat d'espai lliure a què tenim dret els graciencs. En total, si es compten també els espais perifèrics com són la plaça Lesseps, Gal.la Placídia i els Jardinets del carrer Gran, ens toca a: - 0,3m2 de plaça dura per habitant - 0,3m2 de jardinet per habitant Amb aquesta superfície, és lògic i natural que les places pateixin una gran tensió a causa de la demanda diversa: nens, joves, veïns amb gossos, bars, cotxes, motos, etc.





Sheila Hardie
Spain
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 769
Grading comment
Gràcies a les dues, que m'heu donat essencialment la mateixa resposta; guardono la Sheila per descomplicar-me la vida una miqueteta més.