klander

English translation: parapet porch

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Croatian term or phrase:klander
English translation:parapet porch
Entered by: BUZOV

13:22 May 10, 2005
Croatian to English translations [PRO]
Architecture
Croatian term or phrase: klander
Radi se o tekstu o povijesti Belišća. Kako se vidi iz donjeg ulomka, radi se o nečemu što je bilo na kući ili dio kuće izgrađene oko 1900. godine

"...karakteristične stambene kuće (Pet zvijezda, Zelene kuće, Mitrovica, kuće s klanderom)"
Oto Wilhelm
parapet
Explanation:
Kuće s parapetima (ogradama) na soecifičnim mjestima ... verande, potkrovlja ...trijemovi i sl.
-----------------------
KLANDER v. ograda broda

OGRADA - klander n., unaokolo je brod ograđen drvenim, gvozdenim, čeličnim užetom ili mrežastom ogradom koja služi da putnici ili posada ne bi pali u vodu
http://www.plovput.co.yu/propisi_recnik.htm#slovoK
-------------

parˇaˇpet (p r -p t, -p t ) n. 1. A low protective wall or railing along the edge of a raised structure such as a roof or balcony.2. An earthen or stone embankment protecting soldiers from enemy fire. See Synonyms at bulwark. [French, from Italian parapetto : parare, to shield; see parasol + petto, chest (from Latin pectus).]
http://sb.thefreedictionary.com/parapet


--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2005-05-10 14:06:13 GMT)
--------------------------------------------------

status of current parapet houses
... The Carabelli, MacDonald, (actually, practically all of them) houses are parapet style.
Some are coming on ten years old. How are they holding up? ...
listserv.repp.org/pipermail/ strawbale/2000-November/030748.html - 4k -

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2005-05-10 14:07:31 GMT)
--------------------------------------------------

Maltese Houses of Character
... A good number of houses that I knew during my childhood have today disappeared.
... This parapet on the roof ran along the perimeter of the house. ...
www.62582.com/maltesehouses.asp - 59k - Spremljeno - Slične stranice

Early Constructions 1840-1900 - Build Report.com.au David Hall ...
... Many houses have ornate front roof parapet wall, but a simple and cheaper low
pitch skillion roof behind, often with little or no roof access. ...
www.buildreport.com.au/heritage1840.htm - 34k -


--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs 35 mins (2005-05-11 08:58:21 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Sjetio sam se o čemu je riječ.....

To su trijemovi i terase koje imaju nekad ogradice, a nekad cijelu ogradnu stijenu u ornamentiranim drvenim pločama ..
Neke vrste \'čipka u drvetu\' .

Slično se nalazi na turopoljskim drvenim kućama, kakve su građene sve do 1926 ... ukrasne drvene ploče na trijemovima i čelima kuća,
rezbarene u oblike listova, grana itd ...
Selected response from:

BUZOV
Croatia
Grading comment
Zahvaljujem na odgovoru.Upotrijebit ću parapet, najvjerojatnije je to u pitanju
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2parapet
BUZOV
4specific porch
Ivan Lajnvas


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
specific porch


Explanation:
U govoru tog kraja i vremena klander je obično natkrivena struktura (otprilike trijem koji ima većina slavonskih kuća) po kojoj se mogu penjati ruže ili vinova loza. Najbliži engleski izraz bi bio nekakav specific porch, iako je teško dijalektalni izraz prebaciti u strani jezik.

Ivan Lajnvas
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  BUZOV: Možda . Taj natkriveni trijem su u mom dijelu Slavonije zvali "Ganjak". I svaki je "ganjak" imao OGRADICU (oko 1,20 m visine) od razmaknutih letava povezanih rukohvatom. E, ta ogradica bi trebala biti KLANDER ... s dopuštenim razlikama od Broda do Baranje
3 hrs
  -> Prihvaćam. Jedino, ganjak prati cijelu dužinu kuće. A klander bi mogao biti ta ogradica ali i vrsta skraćenog ganjka. Kažem, teško je dijalekt prebacivati u strani jezik.

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
parapet


Explanation:
Kuće s parapetima (ogradama) na soecifičnim mjestima ... verande, potkrovlja ...trijemovi i sl.
-----------------------
KLANDER v. ograda broda

OGRADA - klander n., unaokolo je brod ograđen drvenim, gvozdenim, čeličnim užetom ili mrežastom ogradom koja služi da putnici ili posada ne bi pali u vodu
http://www.plovput.co.yu/propisi_recnik.htm#slovoK
-------------

parˇaˇpet (p r -p t, -p t ) n. 1. A low protective wall or railing along the edge of a raised structure such as a roof or balcony.2. An earthen or stone embankment protecting soldiers from enemy fire. See Synonyms at bulwark. [French, from Italian parapetto : parare, to shield; see parasol + petto, chest (from Latin pectus).]
http://sb.thefreedictionary.com/parapet


--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2005-05-10 14:06:13 GMT)
--------------------------------------------------

status of current parapet houses
... The Carabelli, MacDonald, (actually, practically all of them) houses are parapet style.
Some are coming on ten years old. How are they holding up? ...
listserv.repp.org/pipermail/ strawbale/2000-November/030748.html - 4k -

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2005-05-10 14:07:31 GMT)
--------------------------------------------------

Maltese Houses of Character
... A good number of houses that I knew during my childhood have today disappeared.
... This parapet on the roof ran along the perimeter of the house. ...
www.62582.com/maltesehouses.asp - 59k - Spremljeno - Slične stranice

Early Constructions 1840-1900 - Build Report.com.au David Hall ...
... Many houses have ornate front roof parapet wall, but a simple and cheaper low
pitch skillion roof behind, often with little or no roof access. ...
www.buildreport.com.au/heritage1840.htm - 34k -


--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs 35 mins (2005-05-11 08:58:21 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Sjetio sam se o čemu je riječ.....

To su trijemovi i terase koje imaju nekad ogradice, a nekad cijelu ogradnu stijenu u ornamentiranim drvenim pločama ..
Neke vrste \'čipka u drvetu\' .

Slično se nalazi na turopoljskim drvenim kućama, kakve su građene sve do 1926 ... ukrasne drvene ploče na trijemovima i čelima kuća,
rezbarene u oblike listova, grana itd ...

BUZOV
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Zahvaljujem na odgovoru.Upotrijebit ću parapet, najvjerojatnije je to u pitanju

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Callebaut-Blagojevic
24 mins
  -> Hvala

agree  Pike
16 hrs
  -> Hvala




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search