látkové zatížení

English translation: mass loading rate

12:33 Oct 21, 2014
Czech to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / produkce bioplynu
Czech term or phrase: látkové zatížení
Jde o článek o testování výroby bioplynu z kuchyňských odpadů pomocí anaerobní fermentace. Testy probíhaly ve fermentačních reaktorech.


Reaktory R3 a R4 měly průměrnou měrnou produkci bioplynu 0,796 m3.kg-1 a reaktory R5 a R6 měly průměrnou měrnou produkci bioplynu 0,660 m3.kg-1. Tento rozdíl je pravděpodobně způsoben odlišným látkovým zatížením, kdy v prvním případě se jednalo o směšovací poměr 0,147 kg sušiny přidávaného materiálu na jeden kilogram sušiny inokula, zatímco v druhém případě to bylo 0,294 kg.kg-1. Navržené dávkování vycházelo z předcházejících testů, při kterých bylo dosaženo maximální produkce bioplynu při látkovém zatížení fermentoru 0,1515 kg.kg-1.

Pak je v textu ještě "organické zatížení" a to překládám jako "organic loading rate".


Děkuji předem za návrhy.
David Vašek
Czech Republic
English translation:mass loading rate
Explanation:
if you've opted for organic loading rate
Selected response from:

Stuart Hoskins
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4material loading
Jiri Lonsky
3mass loading rate
Stuart Hoskins
3mass load
Ondrej Pisa


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
material loading


Explanation:
případně "material loading rate" kvůli konzistenci s vaším dalším překladem...

Jiri Lonsky
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Děkuji za rychlou odpověď.


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mass load


Explanation:
"mass load refers to the quantity of pollutant that enters the system"

Ondrej Pisa
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
Notes to answerer
Asker: Děkuji za rychlou odpověď.


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mass loading rate


Explanation:
if you've opted for organic loading rate

Stuart Hoskins
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 3
Notes to answerer
Asker: Děkuji za rychlou odpověď.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search