Účetní uzávěrka

English translation: closing/balancing of books

19:31 Oct 13, 2008
Czech to English translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
Czech term or phrase: Účetní uzávěrka
Může být financial statement?
Hastatus1981
Czech Republic
English translation:closing/balancing of books
Explanation:
Účetní závěrka - dokumenty (rozvaha, výkaz zisků a ztrát, příloha)
Účetní uzávěrka - proces (uzavření účetních knih), po němž se vypracovává závěrka
Ale někdy se to zaměňuje nebo používá jako synonyma, takže rozhodněte podle kontextu. :)
Selected response from:

Jana Zajicova
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3financial statements / financial reports
Igor Liba
4 +1final accounts
Kateřina Suchánková
5 -1book closing
martinasutor
3Statement of accounts
Rad Graban
4 -1closing/balancing of books
Jana Zajicova


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
closing/balancing of books


Explanation:
Účetní závěrka - dokumenty (rozvaha, výkaz zisků a ztrát, příloha)
Účetní uzávěrka - proces (uzavření účetních knih), po němž se vypracovává závěrka
Ale někdy se to zaměňuje nebo používá jako synonyma, takže rozhodněte podle kontextu. :)

Jana Zajicova
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Rad Graban: Ako proces je to "accounts reconciliation". Napr. http://www.utdallas.edu/finance/main/procedure-acctrecon.htm...
1 day 13 hrs
  -> Smím požádat o definici "accounts reconciliation", která by toto tvrzení podporovala? To, co jsem našla, odpovídá "odsouhlasení stavu účtů" (zejména s bankou).

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
financial statements / financial reports


Explanation:
*


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Financial_statements
Igor Liba
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Martin Janda: tohle by se mi líbilo nejvíc (spíš statement než report). ALe jak říká Pavel, záleží na kontextu...
28 mins
  -> dakujem

agree  Pavel Prudký
2 hrs
  -> dakujem

agree  Jiri Hynek: Souhlasím s "Financial Statements" a rovněž používám
1 day 23 hrs
  -> dakujem

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
final accounts


Explanation:
další možnost...

Kateřina Suchánková
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lenka Mandryszová
1 hr
  -> Díky.

1 day 5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
book closing


Explanation:
používá se např. monthly or year end book closing

--------------------------------------------------
Note added at 1 den6 h (2008-10-15 01:49:34 GMT)
--------------------------------------------------

Book closing je tady myšleno jako proces. Výsledkem toho procesu je pak Statement of Accounts or Financial Statement, tím si ale nejsem jistá.

martinasutor
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Rad Graban: Ako proces je to "accounts reconciliation".
8 hrs
  -> Když jsem pracovala před pár lety ve Státech, tak jsme používali "book closing".

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Statement of accounts


Explanation:
Another suggestion.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day13 hrs (2008-10-15 09:26:48 GMT)
--------------------------------------------------

Pokiaľ hovoríme o procese, tak sa myslím používa "accounts reconciliation".

Rad Graban
United Kingdom
Native speaker of: Native in SlovakSlovak




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search