hmotnatost

English translation: stem volume

21:55 Aug 29, 2011
Czech to English translations [PRO]
Forestry / Wood / Timber
Czech term or phrase: hmotnatost
hmotnatost smrku v porostní skupině do 0,99 m3.
Pavlina Pravdova
Czech Republic
English translation:stem volume
Explanation:
http://www.silvarium.cz/ - někde uprostřed najdete nenápadný lesnický slovník, často mi už pomohl.
Selected response from:

Markéta Vilhelmová
Czech Republic
Grading comment
Ráda bych Vám poděkovala. Opravdu mě mrzí ta diskuse kolem. Tento termín jsem si vybrala hlavně z důvodu, že je čerpáno ryze z lesnického slovníku - neříkám, že musí být zjevně dobrý, ale alespoň se o něco hmatatelného opíráme.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4weight mean / (average)
Maria Chmelarova
3stem volume
Markéta Vilhelmová
3average volume of wood per tree
Hana Rutova
3 -1(wood) density
Hannah Geiger


Discussion entries: 17





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
(wood) density


Explanation:
http://hypertextbook.com/facts/2000/ShirleyLam.shtml
http://www.engineeringtoolbox.com/wood-density-d_40.html

http://www.worldagroforestry.org/sea/Products/AFDbases/WD/in...


Hannah Geiger
United States
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: Omlouvám se, jestli že jsem způsobila tak "horkou" diskusi. Moc mě to mrzí.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hana Rutova: uvádíte jinou jednotku - měrnou hmotnost materiálu, ta je ale u smrkového dřeva 0,45 x 1000 kg/m3
4 hrs

disagree  Maria Chmelarova: with density (wood density-hustota dreva/stromu, wood density-hustota lesa/porastu
16 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
average volume of wood per tree


Explanation:
matematicky, když vydělím (podle definice) objem počtem stromů dostanu průměrný objem dřeva na jeden strom (to znamená skoro kubík ze stromu)
x
je to vysvětlení, možná existuje odborný termín - snad ho navrhne někdo z native


    Reference: http://www.simanov-obec.cz/download.php?id=101
Hana Rutova
Native speaker of: Czech

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stem volume


Explanation:
http://www.silvarium.cz/ - někde uprostřed najdete nenápadný lesnický slovník, často mi už pomohl.

Markéta Vilhelmová
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 3
Grading comment
Ráda bych Vám poděkovala. Opravdu mě mrzí ta diskuse kolem. Tento termín jsem si vybrala hlavně z důvodu, že je čerpáno ryze z lesnického slovníku - neříkám, že musí být zjevně dobrý, ale alespoň se o něco hmatatelného opíráme.
Notes to answerer
Asker: Markétko, děkuji Vám mnohokrát za pomoc a za slovníček, který jsem opravdu využila v celém překladu...Po skončení 24 hod. Vaši odpověď označím...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jankaisler
1 hr
  -> děkuji

neutral  Hana Rutova: děkuji za odkaz na slovník
2 hrs
  -> není zač

disagree  Maria Chmelarova: with stem. Ano, napriek tomu ze je to tak uvedena aj vo web. s ceskym textom, prelozene do angl. Stem je stonka-rastliny. Stromy, prave dreviny maju kmen-trunk. To sa ovsem natyka nepravych drevin.
11 hrs
  -> mohu se zeptat proč? - myslim,ze prave anglictina je znama bohatosti vyznamu jednotlivych slov, navic zde jde o odborny termin. Cesky drevar se taky bavi o prumeru na cepu ci na cele a urcite si pri tom nemeri vlastni celo.ale kazdy ma pravo na nazor.

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
weight mean / (average)


Explanation:
Na zaciatok len tolko: slovnik pozna vyraz hmota, hmotnost (hmotny,-a,-e) ale nepozna hmotnatost. Aj GOOGLE sa pri automatickom prekladani (co nie je moje HOBBY) s radostou vyhyba tomuto vyrazu nakolko si s nim nevie poradit. Nuz ale to nie je ziva bytost, ale len mechanizmus, ktory vyuzije to co mu ponukneme.
Hmota-material, substance (to je len zaklad)
hmotnost-mass, heaviness, materiality, weight ....
hmotnost cerstveho dreva- green weight

Hannah bod 39. - stredni objem hroubi stromu b.k. hmotnatost (vážený pruměr ) nie vážený pán, pani....(ale stredny priemer-statistika)

Marketa uviedla - hmotnatost- "je hodnota vypocitana ako podiel objemu vytazeneho dreva a poctu vytazenych stromov."

"Mereni zasob drevene hmoty nastojato"
www.slideshare.net/studentskyweb.../men-zasob-devn-hmoty-na...

hmotnatost = vážený prumer (v statistike)
weight mean - is similar to an arithmetic means http://cs.wikipedia.org/average
or weight average http://en.wiktionary.org
viac > wiktionary a wikipedia v ceskom ako aj anglickom texte

Dakujem za pozornost. Mozno Vam to pomoze. To je jedine logicke z toho co som sa docitala.
Statistiku som mala pred XY rokmi kedy sa nepouzival vyraz hmotnatost, mozno, ale to uz bolo strasne, strasne davno. M.

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search