KudoZ home » Czech to English » Esoteric practices

Osud

English translation: Fate


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Czech term or phrase:Osud
English translation:Fate
Entered by: Maria Chmelarova

18:47 Dec 28, 2010
Czech to English translations [PRO]
Medical - Esoteric practices / experts
Czech term or phrase: Osud
LEV 21. 7. – 20. 8.
Roční doba: LÉTO v čínském horoskopu OPICE
II. Kvadrant plody Živel 4E: OHEŇ - zevní
V. Dům VZDUCH - vnitřní
Znamení pevné ohnivá královna
Kladné + mužské v pevném kříži
Vládnoucí planeta Živel 5E: OHEŇ. Dráha krátký jang
SLUNCE Vztahy: harmonické
disharmonické
Akcent energie: Zdravotní problémy:
Část těla: HRUDNÍK-vzadu, BŘICHO-vpředu žaludek (zažívací potíže, žaludeční záněty a vředy),
Dráha v akup.: TENKÉ STŘEVO – TeS játra (poruchy metabolismu, nespavost po půlnoci),
Homeopatie: CARBO ANIMALIS, CALCAREA oběh krve (sklon k oběh. poruchám – spíš hy-
PHOSPHORICA, LYCOPODIUM pertenze a angína pectoris, sexuální problémy).
Klíčové slovo: Vítězím
Vlastnosti: převzetí vlády nad světem v letním zrání, je jasným plamenem, hrdá a smělá síla Slunce.
Umí vládnout, pevná ruka otce, bojovnost, kuráž, velikost, hrdinství, odvaha, ohnivá síla osobnosti,
spravedlnost, čest. Žije naplno, je velkomyslný a smělý, nejmenším naslouchá, slabým a poníženým
vrací naději.
Vyvážení: nebýt náfuka a tyran, nepřehánět, nespalovat svým žárem druhé, umět se i podrobit, rozlišovat
mezi hrdostí a pýchou, velikostí a velikášstvím. Být nahoře znamená reprezentovat ty dole.
Známé osobnosti ve Lvu: A. Hitchcock, N. Bonaparte, J. Onassisová, C. Channel, Madonna
Dům V. Ohnivý a následný Klíčové slovo: Potomci
Vztahy a směřování: potřeba být uznáván jako osobnost a milován jako člověk. Velká schopnost
něco vytvořit, bavit se, sportovat, závodit, uzavírat sázky, hodně koníčků a potřeba volného času.
Záliba v milostných dobrodružstvích, způsob jakým navazujeme milostné vztahy a jací partneři
poutají naši pozornost. Vztah k dětem a jak se ony k nám chovají. Vztah k 11. domu.
60
5. Dům ve znameních:
– ukazuje, jaký máme vztah k dětem, jak se k nám chovají - opětná prožívání svého
dětství s nimi či jinými mladými lidmi
Slunce ve Lvu ve
Temperament: žlučovito-nervózní
Typ: plné tělo, krásný, imponující zjev, pěkná hlava, pronikavý jasný pohled, vysoké čelo, rovný
nos, plné rty, silná hlava, důstojná chůze a široká ramena.
Charakter: jemná povaha se smyslem velitelským, vznešená, čestná, ochotná vždy pomoci, štítící
se každé nízkosti. Věrný, sympatický, byť poněkud pyšného vystupování, velkomyslný, pořádkumilovný
až puntičkářský, pevné city, věrnost, velké vášně, široká náruč.
OSUD: vzestup vlastní zásluhou, zaujímá vedoucí místo. Neshody s podřízenými, ale šťastné
náhody a protekce. Přátelé škodí, nepřátelé jsou většinou bezmocní. Soulad v manželství i když
věrnost nebývá vždy značná.
Luna ve Lvu ve
Ctižádost, snaživost, vytrvalost, ušlechtilost, věrnost, intuice, pánovitost, láska k přepychu,
k druhému pohlaví a k povolání, které je spojeno s důležitostí a zodpovědností.
Prochází-li Luna znamením Lva, lidé potřebují romantiku, něžnost a být oceněni. Je to též čas
zvýšených ambicí, nezávislosti a vůdcovství. Je dobrý čas pro stříhání vlasů.
Ascendent ve Lvu Asc ve
Vznešený, přímý, sebevědomý, perný, rozhodný, odvážný, vytrvalý a důvěryhodný charakter.
Bojuje čestně bez vzteku a pomsty. Přesnost v plánech, velká potřeba lásky.
61
breadfly
Fate
Explanation:
z textu - Osud: vzestup vlastni zasluhou ...
Osud- zhoda okolnosti posobiacich na zivot jedinca
Fate- it is the inevitable result of the causes and factors created by man himself.
As for destiny - is the divine way imposed on mankind by the divine will. Man cannot choose his destiny or change it.
Selected response from:

Maria Chmelarova
Grading comment
diky maria
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5fate / destiny
Scott Evan Andrews
4 +1FateMaria Chmelarova
3fortune
Ales Horak


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
fate / destiny


Explanation:
take your pick based on context

http://en.wikipedia.org/wiki/Destiny


Scott Evan Andrews
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Thanks Scott, but please specify which. Id use Fortune : )the context is given above :


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fortune


Explanation:
Preferoval bych fortune, např. z tohoto kontextu:

Welcome to fortune predictions created by a clairvoyant, spiritual, psychic, Tantric Master Astrologer and fortune teller who gives you accurate answers for ...


Ales Horak
Czech Republic
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 36

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Fate


Explanation:
z textu - Osud: vzestup vlastni zasluhou ...
Osud- zhoda okolnosti posobiacich na zivot jedinca
Fate- it is the inevitable result of the causes and factors created by man himself.
As for destiny - is the divine way imposed on mankind by the divine will. Man cannot choose his destiny or change it.


Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 48
Grading comment
diky maria

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jankaisler
5 hrs
  -> Dakujem, Jan.