KudoZ home » Czech to English » Esoteric practices

úrovně či světy bytí

English translation: levels or worlds of being


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Czech term or phrase:úrovně či světy bytí
English translation:levels or worlds of being
Entered by: breadfly

08:23 Dec 29, 2010
Czech to English translations [PRO]
Medical - Esoteric practices / experts
Czech term or phrase: úrovně či světy bytí
Čakry a astrologie
V této kapitole není záměrem se rozepisovat podrobně o energetických centrech – čakrách
(k tomu slouží Základní kniha o čakrách S. Sharamona a J. Baginského, aj.). Je snahou upozornit
zde na vztah astrologie, resp. působení jednotlivých planet v oblastech čaker, což se mi
zdá ve výše uvedené knize nepřesné.
Čakry zanázorněné na obr. č. 17, č. 18, č. 19 a č. 20 jsou jednotlivými úrovněmi či světy
bytí, které jsou kolem nás, ale i v nás. Jde vlastně o jednotlivé úrovně či světy bytí, které
jsou kolem nás, ale i v nás. Podobně jako duha - Rainbow, kde jednotlivé barvy jsou právě
těmi světy. Hlavních čaker (disků), spojených s fyzickou úrovní je šest, mají přední
a zadní část, také pravou a levou. Existuje 12 znamení zvěrokruhu a 12 akupunkturních drah.
Dráhy na těle ve skutečnosti neexistují. Podobně jako rovnoběžky a poledníky na zeměkouli.
Nabízí se vždycky dvě znamení a dvě dráhové úrovně 1 čakry, kdy se kladné znamení mužské
vztahuje dozadu a záporné ženské se vztahuje k přední části těla. Dle drah (které mají každé dvě větve) je pak ještě pravá a levá část nebo-li strana čakry. Dráhy svým průběhem čakry propojují stejně jako všechny části těla. Planety, které vládnou jednotlivým znamením, pak mají dominanci v té které úrovni (v čakrách), viz. tab. č. 13.
Následující tabulky č. 13 a 14 shrnují tyto souvislosti. Zjištění nemocí a oslabení v různých
částech těla koresponduje často s neblahými aspekty planet, které mají vliv na danou úroveň čaker.
Horoskop nám může také pomoci v upřesnění diagnozy, posouzení trvání nemoci a zvolení
vhodného terapeutického postupu ze široké nabídky školní i komplementární medicíny.
Pozn. barvy u jednotlivých čaker vycházejí v tabulce z elementů. Barva první a třetí čakry může být zaměnitelná.
U lidí, kteří vnímají barvy aury, se mohou jevit i jinak barevně, a to z důvodu nemoci pozorovaného nebo vlivu planety ovlivňující danou čakru v tom kterém znamení. Úrovní nad 5. Čakrou se také říká nadsaturnská, nebo-li nadosobní sféra. Po pochopení a přijetí vlivu Saturna v životě (díky uvolnění a pročištění 5. Čakry, což lze jen tehdy, když i ostatní úrovně pod jsou pročištěné), má člověk otevřenou cestu k čistší telepatii, jasnovidnosti, jasnoslyšnosti a osvícení.

Název čakry Slabika Živel Barva Symbol
1. Muladhara LAM Země Žlutá, hnědá, oranžová
2. Svadhistana VAM Voda Zelená
3. Manipura RAM Oheň Červená
4. Anaháta YAM Vzduch Modrá
5. Višudhi HAM Éter Světle modrá
6. Adžňa KŠAM Světle fi alová
7. Sahasrára ÓM Bílá, fi alová, zlatá
ČAKRY ČAS ZNAČKA DRÁHA ZNAMENÍ PLANETY
breadfly
levels or worlds of being
Explanation:
I wouldn't try to complicate it, makes sense.
Selected response from:

Scott Evan Andrews
United States
Grading comment
diky scot
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3levels or worlds of being
Scott Evan Andrews
4worlds of existenceMaria Chmelarova


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
levels or worlds of being


Explanation:
I wouldn't try to complicate it, makes sense.

Scott Evan Andrews
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
diky scot

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jankaisler
3 mins

agree  Ales Horak
5 mins

agree  srubkova
1 hr

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
worlds of existence


Explanation:
"...urovne ci svety bytí..." (jestvovania alebo existovania)
being - the state or quality of having existence
existence - the fact or state of existing

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 48