KudoZ home » Czech to English » General / Conversation / Greetings / Letters

přihlásit někoho k trvalému bydlišti/odhlásit trvale hlášenou osobu

English translation: register permanent address of sbd./inform about a change of address


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Czech term or phrase:přihlásit někoho k trvalému bydlišti/odhlásit trvale hlášenou osobu
English translation:register permanent address of sbd./inform about a change of address
Entered by: Hanka_Kot

07:41 Nov 14, 2008
Czech to English translations [Non-PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
Czech term or phrase: přihlásit někoho k trvalému bydlišti/odhlásit trvale hlášenou osobu
Podnájemce se zavazuje přihlášit k trvalému bydlišti na příslušném úřadě všechny příslušníky domácnosti bydlící v bytě trvale a souhlasí, aby nájemce odhlásil osoby trvale hlášené v bytě, které nejsou uvedeny v této smlouvě.
Hanka
register permanent address of sbd./inform about a change of address
Explanation:
např. v UK se trvalé bydliště nepřihlašuje, ale adresa se pro různé účely dokazuje na základě placení účtů a adresy na nich uvedené.
Selected response from:

Michaela Bordessoule
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4register sb.'s fixed abode/deregister sb.'s fixed abodesrubkova
3 +1register permanent address of sbd./inform about a change of address
Michaela Bordessoule
3 -1register/unregister permanent residency of a person
Pavel Blann


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
register/unregister permanent residency of a person


Explanation:
e.g.

Pavel Blann
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jakub Skřebský: S pojmem residency bych byl opatrny. V UK se casto pouziva ve vyznamu "pobyt v zemi" (napr. v zalezitostech povoleni k trvalemu pobytu pro imigranty). viz www.homeoffice.gov.uk
1 hr
  -> předpokládám, že jde o překlad české nájemní smlouvy pro cizince v čr. tento návrh by dle vaší poznámky byl paradoxně vhodnější než ten druhý, s nímž jste naopak souhlasil.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
register permanent address of sbd./inform about a change of address


Explanation:
např. v UK se trvalé bydliště nepřihlašuje, ale adresa se pro různé účely dokazuje na základě placení účtů a adresy na nich uvedené.

Michaela Bordessoule
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Skřebský
54 mins

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
register sb.'s fixed abode/deregister sb.'s fixed abode


Explanation:
Jenom bych připomněla, se hlásíme k trvalému pobytu, uvádíme místo trvalého pobytu, ale nahlašujeme trvalé bydliště...Český jazyk v uvedeném větě je skutečný paskvil.
Navíc je tam i věcná chyba...dle české právní úpravy z místa trvalého pobytu se přihlášený musí odhlásit osobně - nikdo to za něj udělat nemůže, tedy ani nový nájemník či majitel bytu (domu)

srubkova
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12