KudoZ home » Czech to English » General / Conversation / Greetings / Letters

operativně

English translation: as needed


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Czech term or phrase:operativně
English translation:as needed
Entered by: Hanka_Kot

09:16 Nov 27, 2013
Czech to English translations [PRO]
Bus/Financial - General / Conversation / Greetings / Letters
Czech term or phrase: operativně
Nebude-li operativně dohodnut jiný termín, poskytne objednatel podklady pro sestavení konsolidačního balíčku nejpozději 5 pracovních dnů před termínem požadovaným konsolidující společností.
Hanka_Kot
as needed
Explanation:
Zažíté, používá se pro řešení nebo rozhodnutí za chodu, dle potřeby tzn operativně, (a ne podle návodu, příručky, rozvrhu apod).

("as needed" se důvodností liší od "ad hoc", což se používá když operativnost sklouzne k libovůli)



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2013-11-27 13:13:45 GMT)
--------------------------------------------------

Příklad operativní klausule ve stavební smlouvě, formou dodatku http://www.ilike2learn.com/ilike2learn/unitedstates.html

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2013-11-27 13:14:36 GMT)
--------------------------------------------------

OOPS :D https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&c...


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2013-11-27 13:16:39 GMT)
--------------------------------------------------

blbne mi Ctrl-C a Ctrl-V - má to urputnou paměť na vedlejší

http://www.palosverdes.com/rpv/citycouncil/agendas/2013_Agen...


--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2013-11-27 18:54:23 GMT)
--------------------------------------------------

Může být s pomlčko. Zkuste zagooglovat "as-needed basis"
Selected response from:

Václav Pinkava
Czech Republic
Grading comment
Děkuji!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1promptly
Pavel Prudký
4as needed
Václav Pinkava
3readily
jankaisler
3operativeMaria Chmelarova


Discussion entries: 5





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
promptly


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2013-11-27 09:19:31 GMT)
--------------------------------------------------

...tož Jene, dycinky o 1/10 sekundy přepínáš dříve :-)

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2013-11-27 09:20:08 GMT)
--------------------------------------------------

a jazykový pár je furt blbě :-)

Pavel Prudký
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zbynek Taborsky
4 mins
  -> děkuji

2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
readily


Explanation:
x

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2013-11-27 09:39:25 GMT)
--------------------------------------------------

nebo spíš: flexibly

jankaisler
Works in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 8

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
operative


Explanation:
operativny - zalozeny na riadenom postupe; plynuly, pruzny ako pohotovy
- operative - (syn. - accessible, approachable, ready for use

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Václav Pinkava: operative jako přídavné jméno znamená pragmaticky použitelný, dostupný a dostatečný
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
as needed


Explanation:
Zažíté, používá se pro řešení nebo rozhodnutí za chodu, dle potřeby tzn operativně, (a ne podle návodu, příručky, rozvrhu apod).

("as needed" se důvodností liší od "ad hoc", což se používá když operativnost sklouzne k libovůli)



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2013-11-27 13:13:45 GMT)
--------------------------------------------------

Příklad operativní klausule ve stavební smlouvě, formou dodatku http://www.ilike2learn.com/ilike2learn/unitedstates.html

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2013-11-27 13:14:36 GMT)
--------------------------------------------------

OOPS :D https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&c...


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2013-11-27 13:16:39 GMT)
--------------------------------------------------

blbne mi Ctrl-C a Ctrl-V - má to urputnou paměť na vedlejší

http://www.palosverdes.com/rpv/citycouncil/agendas/2013_Agen...


--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2013-11-27 18:54:23 GMT)
--------------------------------------------------

Může být s pomlčko. Zkuste zagooglovat "as-needed basis"

Václav Pinkava
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Děkuji!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pavel Prudký: fajn, ale těžko použít ve smlouvě.....jedna ze stran to vždy potřebuje méně nebo vůbec....
1 hr
  -> Běžně se to ve smlouvách vyskytuje. Stejným argumentem by ve smlouvách nemohlo být ani operativně.