KudoZ home » Czech to English » Medical (general)

pokles o vice než 2 řády

English translation: two fold decrease


08:46 Aug 11, 2010
Czech to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Czech term or phrase: pokles o vice než 2 řády
Exprese genu kleslá o více než 2 řády.

Jediný nápad, který mám to
Gene expression decreased by more than 2 orders of magnitude.
Prosím o jiné návrhy.
Předem děkuji
JacekP
Poland
English translation:two fold decrease
Explanation:
Jedná se zřejmě o metodu "real time PCR". Používá se "x fold increase or decrease in gene expression".

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2010-08-11 15:52:05 GMT)
--------------------------------------------------

Mate jiste pravdu. Ovsem, obavam se, ze je to spatna cestina, pokud se opravdu jedna o PCR reakci. Vysledek real time PCR reakce je relativni, vztazeny k jinemu vzorku. Porovnava se exprese urciteho genu ve dvou vzorcich. Vysledky jsou typicky two-fold, three-fold.
Selected response from:

Sarka Lhotak
Canada
Grading comment
Šárko a Ivane, děkuji za obě odpovědí
Šarko, dík za upozornění na nutnost opravy zdrojového textu. Přiznal to i Zadavatel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1two fold decrease
Sarka Lhotak
5drop (decrease, reduction) by more than 2 ordersIvan Šimerka


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
drop (decrease, reduction) by more than 2 orders


Explanation:
*

Ivan Šimerka
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 40

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
two fold decrease


Explanation:
Jedná se zřejmě o metodu "real time PCR". Používá se "x fold increase or decrease in gene expression".

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2010-08-11 15:52:05 GMT)
--------------------------------------------------

Mate jiste pravdu. Ovsem, obavam se, ze je to spatna cestina, pokud se opravdu jedna o PCR reakci. Vysledek real time PCR reakce je relativni, vztazeny k jinemu vzorku. Porovnava se exprese urciteho genu ve dvou vzorcich. Vysledky jsou typicky two-fold, three-fold.

Sarka Lhotak
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Šárko a Ivane, děkuji za obě odpovědí
Šarko, dík za upozornění na nutnost opravy zdrojového textu. Přiznal to i Zadavatel.
Notes to answerer
Asker: Two fold decrease je to pokles na poloviční hodnotu. pokles o více než 2 řády to dle mého názoru pokles na setinu původní hodnoty...

Asker: Samozřejmě se jedna o PCR (jak jste se domnívala). Děkuji za vysvětleni a praktické, klinické poznámky:-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxmashak: http://www.sph.umich.edu/csg/abecasis/publications/pdf/J.Inv...
5 hrs