zamývání

English translation: (soap/detergent/scum/dirt/) buildup; ground-in dirt

Czech to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Medical: Health Care / úklidové služby v nemocnici
Czech term or phrase: zamývání
Objednatel požaduje strojový úklid podlahových ploch provádět u hlavních chodeb společných prostor a hal (z důvodu zamývání). Dodavatel musí použít takovou technologii strojového čištění, aby nepoškodil podlahovou krytinu.
David Vašek
Czech Republic
English translation:(soap/detergent/scum/dirt/) buildup; ground-in dirt
Explanation:

What you DON’T want to use is anything that will cause wax to dissolve- avoid strong ammonia solutions and you won’t have to strip and wax as often. When the floor is dull, it’s because there is either dirt buildup or detergent buildup, or a mix of both

http://www.onegoodthingbyjillee.com/2012/04/3-simple-steps-t...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-10-31 17:20:04 GMT)
--------------------------------------------------

Normálním mytím (a zde se určite jedná o ochranný povrchový prostředek mixovaný s čistidlem) zabuduje špínu nebo samo mýdlo do povrchu, což je to zamývání (do koho čeho atd.) To se dá odstranit pouze hloubkovým čištěním, zde mašinou.

Tak to alespoň vidím já, a taky moje kuchyň, když dělám pouze povrchové čištění (acrylic, water and soap)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-10-31 17:45:06 GMT)
--------------------------------------------------

čili když je na povrchu ponechaný třeba vlas nebo drobek nebo malinký chuchvalec prachu, tak se zabuduje do podlahy vzhledem k ochrannému nánosu který ztvrdne, a s tím i nečistota. IMO

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2013-10-31 17:53:01 GMT)
--------------------------------------------------

zde o tom máte více

Impregnace podlah je následná operace po hloubkovém strojním mytí. Provádí se pro zjednodušení každodenního úklidu tím, že vytvoří film, který zabrání vnikání nečistot do pórů podlahoviny, šetří čas a náklady na úklid. Podle zvoleného druhu impregnace lze zvýšit vodivost podlahy v závodech, které to vyžadují.

http://www.sedlacek-karcher.cz/sluzby.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2013-10-31 17:59:17 GMT)
--------------------------------------------------

Strojní hloubkové mytí, impregnace podlah
Strojní hloubkové mytí podlah se provádí jako doplněk klasického mopování v pravidelných intervalech, aby nedocházelo k zamývání podlah a tím se výrazně prodlouží životnost podlahy.
http://www.sedlacek-karcher.cz/sluzby.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day22 mins (2013-11-01 16:12:48 GMT)
--------------------------------------------------

dnes mi odpověděl jeden pán ze Sedláček-Karcher, kterému jsem včera poslala dotaz o zamývání

"zamývání je časté nedokonalé mytí při kterém se špína kupí na sebe a není pořádně odstraněna".

upřímně řečeno, já jsem nepovažovala za nutné vysvětlovat, proč ten buildup vznikne, vždyť Vy přímo píšete o hlubokém mytí machinami, takže ten zbytek je v zásadě jasný, ale pokud chcete, můžete to nedokonalé mytí dát do závorek.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day30 mins (2013-11-01 16:20:48 GMT)
--------------------------------------------------

mašinami, pardon
Selected response from:

Hannah Geiger
United States
Grading comment
Děkuji. :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1(soap/detergent/scum/dirt/) buildup; ground-in dirt
Hannah Geiger
3detergent buildup, soap encrustation, residue deposits
Václav Pinkava


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
detergent buildup, soap encrustation, residue deposits


Explanation:
Myslím, že kolegyně odvedle to popisuje důsledně, ale přijde mi, že nejde o špínu zahřezlou, nýbrž o saponáty ulpěvší :D

A mohl by se hodit odkaz níže...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day12 mins (2013-11-01 16:03:29 GMT)
--------------------------------------------------

Zamývání by se mělo vyjádřit všeobecněji jako "dulling" viz sloveso v odkazu, citát. Ať jde o nános čistidel nebo špínu (spíše obojí)

http://www.bona.com/Global/Bona System/Floor Care/PDFs/BonaF...

"• Don’t use wax, soap or other household cleaners
on wooden floors coated with finish. They can dull
the floor’s finish
.
• Don’t let sand, dirt or grit build up. They can act like
sandpaper: abrading and dulling your floor finish.



    Reference: http://www.maintex.com/page/terms
    Reference: http://www.wikihow.com/Clean-Hardwood-Floors
Václav Pinkava
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Magdalena Rezacova: Napsal jste to moc hezky :), leč myslím, že jde naopak spíš o špínu zahřezlou než o saponáty ulpěvší. Respektive nakonec zahřezne nejspíš špína se saponáty smíšená.
1 hr
  -> (je to pěkné slovo na dnešní dobu, leccos se hodí http://vzjp.cz/verse.htm#Bacon )

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
(soap/detergent/scum/dirt/) buildup; ground-in dirt


Explanation:

What you DON’T want to use is anything that will cause wax to dissolve- avoid strong ammonia solutions and you won’t have to strip and wax as often. When the floor is dull, it’s because there is either dirt buildup or detergent buildup, or a mix of both

http://www.onegoodthingbyjillee.com/2012/04/3-simple-steps-t...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-10-31 17:20:04 GMT)
--------------------------------------------------

Normálním mytím (a zde se určite jedná o ochranný povrchový prostředek mixovaný s čistidlem) zabuduje špínu nebo samo mýdlo do povrchu, což je to zamývání (do koho čeho atd.) To se dá odstranit pouze hloubkovým čištěním, zde mašinou.

Tak to alespoň vidím já, a taky moje kuchyň, když dělám pouze povrchové čištění (acrylic, water and soap)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-10-31 17:45:06 GMT)
--------------------------------------------------

čili když je na povrchu ponechaný třeba vlas nebo drobek nebo malinký chuchvalec prachu, tak se zabuduje do podlahy vzhledem k ochrannému nánosu který ztvrdne, a s tím i nečistota. IMO

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2013-10-31 17:53:01 GMT)
--------------------------------------------------

zde o tom máte více

Impregnace podlah je následná operace po hloubkovém strojním mytí. Provádí se pro zjednodušení každodenního úklidu tím, že vytvoří film, který zabrání vnikání nečistot do pórů podlahoviny, šetří čas a náklady na úklid. Podle zvoleného druhu impregnace lze zvýšit vodivost podlahy v závodech, které to vyžadují.

http://www.sedlacek-karcher.cz/sluzby.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2013-10-31 17:59:17 GMT)
--------------------------------------------------

Strojní hloubkové mytí, impregnace podlah
Strojní hloubkové mytí podlah se provádí jako doplněk klasického mopování v pravidelných intervalech, aby nedocházelo k zamývání podlah a tím se výrazně prodlouží životnost podlahy.
http://www.sedlacek-karcher.cz/sluzby.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day22 mins (2013-11-01 16:12:48 GMT)
--------------------------------------------------

dnes mi odpověděl jeden pán ze Sedláček-Karcher, kterému jsem včera poslala dotaz o zamývání

"zamývání je časté nedokonalé mytí při kterém se špína kupí na sebe a není pořádně odstraněna".

upřímně řečeno, já jsem nepovažovala za nutné vysvětlovat, proč ten buildup vznikne, vždyť Vy přímo píšete o hlubokém mytí machinami, takže ten zbytek je v zásadě jasný, ale pokud chcete, můžete to nedokonalé mytí dát do závorek.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day30 mins (2013-11-01 16:20:48 GMT)
--------------------------------------------------

mašinami, pardon

Hannah Geiger
United States
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 30
Grading comment
Děkuji. :-)
Notes to answerer
Asker: Děkuji za příspěvek. Ono by to nejprve chtělo vědět, co to slovo znamená (co jím chtěl pisatel říci)... Tady posílám jeden odkaz, kde je termín také použit: http://www.sedlacek-karcher.cz/sluzby.htm


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena Rezacova
3 hrs
  -> děkuji, Magdaleno