KudoZ home » Czech to English » Transport / Transportation / Shipping

navážení a vychystávání

English translation: loading and picking


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Czech term or phrase:navážení a vychystávání
English translation:loading and picking
Entered by: Pavel Prudký

16:05 Aug 30, 2008
Czech to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / warehouse logistics
Czech term or phrase: navážení a vychystávání
Navážení a vychystávání si lze představit jako editaci dokladu, kdy doklad neupravuje na obrazovce uživatel, ale program... Pokud se navážení a nebo vychystávání jako celek nepovede, nebude doklad do skladu zaknihován.
Lenka Green
United States
loading and picking
Explanation:
Pokud se jedná o editaci dokladu, pak odráží a zaznamenává praktickou logistiku ve skladě.
Navážením se myslí opak vychystávání. Např:
http://www.twinlode.com/dsw_push_back.htm

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2008-09-07 06:09:42 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

děkuji
Selected response from:

Pavel Prudký
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4loading and picking
Pavel Prudký
4stock out and assorting
rosim
4weighing/moving and pickingTomáš Barendregt
4storing up and selectionMarkéta Vilhelmová
Summary of reference entries provided
Maria Chmelarova

Discussion entries: 7





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
storing up and selection


Explanation:
Even though I worked in this field I am not aware of any standard translation to those Czech terms. I would tell "storing up and selection". "Navazeni" means being delivered to a warehouse and "vychystavani" means preparing, selecting and sometimes also repacking, labeling, etc. of shipments for a particular vehicle or a carrier.

Markéta Vilhelmová
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  rosim: popisuje te pouze expediční vychystávání, vychystání pro výrobu je zase jiná káva
21 hrs
  -> myslela jsem, že se jedná o dopravu, přepravu, spedici viz zadání. Vychystávání pro výrobu bude jiná káva, to máte pravdu.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
weighing/moving and picking


Explanation:
"Vychystávání" je anglicky "picking" zcela urcite (5 let jsem prekladal ERP software, takze to vim z prvni ruky) ovsem "navazeni" je trochu orisek protoze to muze budto znamenat "vazeni" (stanoveni hmotnosti) nebo "privazeni" (presun neceho do manipulacniho prostoru, k nasypce apod.). Proto bez dalsiho kontextu nevim.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2008-08-31 17:14:35 GMT)
--------------------------------------------------

Existuje rozdíl mezi vychystáním a vyskladněním. Vychystání je výběr ze skladu a je přípravnou fází pro vyskladnění, což je expedice ze skladu. Je možné (a pravděpodobné) že se používá i jiná terminologie. Je take mozne, ze v nekterych situacich obe faze splyvaji, zvlast pokud je kompletace objednavky jednodussi nebo sklad mensi a nemusi se pouzivat mezistupen, kdy se vybrane zbozi/polotovary atp. nejprve davaji do manipulacniho prostoru, kde se pripravuji v expedici. Nadale si myslim, ze vychystani nejlepe odpovida termin "picking".

Tomáš Barendregt
United States
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Markéta Vilhelmová: nesouhlasím ani s termínem "picking"; pick/pick up znám spíš jako vyzvednutí zásilky (ze skladu, u zákazníka)
11 hrs
  -> "Picking" je vychystání - tj. proces vydání ze skladu do výroby/k expedici. Viz slovník "Podnikové informační systémy" ČSSI/Grada (kniha). Std. referencí v oboru v USA je APICS Dictionary - viz "order picking" www.scribd.com/doc/4484491/APICS-Dictionary

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stock out and assorting


Explanation:
ve výrobním závodě

--------------------------------------------------
Note added at 1 den21 h (2008-09-01 14:04:27 GMT)
--------------------------------------------------

o assorting zde podle doplňkových informací vůbec nejde, škrtl bych ho, kdybych mohl

rosim
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
loading and picking


Explanation:
Pokud se jedná o editaci dokladu, pak odráží a zaznamenává praktickou logistiku ve skladě.
Navážením se myslí opak vychystávání. Např:
http://www.twinlode.com/dsw_push_back.htm

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2008-09-07 06:09:42 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

děkuji

Pavel Prudký
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Markéta Vilhelmová: pick/pick up znám spíš jako vyzvednutí zásilky (ze skladu, u zákazníka) a "to load" znám jako nakládat, naložit např. zboží na auto
10 hrs
  -> ano, máte pravdu, i v tom významu se to používá




Reference comments


23 hrs
Reference

Reference information:
perhaps, here is some help http;//www.intellitrack.net
>warehouse_management_system

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4