KudoZ home » Czech to Polish » Accounting

v dílčené výši

Polish translation: w proporcjonalnie podzielonej kwocie


12:39 Nov 21, 2013
Czech to Polish translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Accounting
Czech term or phrase: v dílčené výši
Decyzja emerytalna
indert
Poland
Polish translation:w proporcjonalnie podzielonej kwocie
Explanation:
Takich terminów warto szukać na eur-lex.europa.eu.
dílčená výše - proporcjonalnie podzielona kwota
Selected response from:

Ludek Vasta
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4w proporcjonalnej kwocie
Katarzyna Slowikova
4w proporcjonalnie podzielonej kwocieLudek Vasta


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
w proporcjonalnie podzielonej kwocie


Explanation:
Takich terminów warto szukać na eur-lex.europa.eu.
dílčená výše - proporcjonalnie podzielona kwota

Example sentence(s):
  • 33. Uvedené ustanovení totiž stanoví metodu výpočtu, která provádí dílčení celkové výše dávky podle jednotlivých režimů sociálního zabezpečení [...]
  • 33. Istotnie, wskazany wyżej przepis przewiduje metodę kalkulacji opartą na proporcjonalnym podzieleniu całkowitej kwoty świadczenia na części poddane poszczególnym systemom zabezpieczenia społecznego [...]

    Reference: http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lng1=pl,cs&lang=...
Ludek Vasta
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 1

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
w proporcjonalnej kwocie


Explanation:
Moim zdaniem tłumaczenie na EurLeksie jest niepoprawne (nie pierwsze).

Termin jest trochę skomplikowany i trzeba go tłumaczyć w zależności od kontestu (!!!). Nie chodzi jednak o podział kwoty na części, a o proporcjonalne obniżenie kwoty w stosunku do długości okresu, w którym dana osoba była ubezpieczona w danym kraju UE. Na podanym przeze mnie 1. linku zostało to ładnie wyjaśnione w punkcie 3.

Btw. to jest 3. od góry wynik, jaki daje google!!

Oprócz tego, jak można wyczytać pod 2. podanym linkiem (2. wynik googla), to pojęcie pochodzi z Úmluvy mezi Československou republikou a Polskou republikou o sociálním pojištění, więc może da się znaleźć (podpowiedź dla pytającego: wyguglować), jak zostało tam przetłumaczone.

Example sentence(s):
  • Tato teoretická výše se dílčí, to znamená že se sníží tak, aby odpovídala poměru délky dob pojištění získaných podle českých právních předpisů k celkové době pojištění získané v obou smluvních státech.

    Reference: http://www.cssz.cz/cz/mezinarodni-smlouvy/duchodove-pojisten...
    Reference: http://www.nssoud.cz/main2col.aspx?cls=EvidencniListVety&evl...
Katarzyna Slowikova
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ludek Vasta: Upřímně řečeno slova "dílčit/dílčení/dílčený" jsem viděl dnes poprvé.Google je moc nezná, nejsou ani v Příručním slov. JČ. Patrně nějaká (euro)novinka. Na slovo "proporcjonalny" nemusíme vymýšlet nové slovo, už máme "úměrný", "poměrný", "proporcionální".
1 hr
  -> Taky jsem to dnes viděla poprvé. Teď jsem si dala tu práci a prošla všechny zákony zmíněné v tom 2. linku (vč. toho z r. 1948) a "dílčení" se nevyskytuje v žádném z nich. Takže bych to tipovala na výtvor kreativních státních úředníků, možná v 90. letech.