KudoZ home » Czech to Polish » Science

10E5/g lub 10E4

Polish translation: 10E5/g lub 10E4


17:50 Mar 21, 2002
Czech to Polish translations [PRO]
Science / microbiology of food
Czech term or phrase: 10E5/g lub 10E4
jednostka oznaczania liczby drobnoustrojów
Alex Pszczola
Polish translation:10E5/g lub 10E4
Explanation:
Mozna wlasciwie tak napisac, chociaz przy 10E4 chyba tez powinno byc "/g". 10E5 oznacza 10 do potegi piatej. Pisze sie tak, kiedy ze wzgledow technicznych nie mozna napisac mala piatke troche wyzej. 10E5/g oznacza wiec 100000 bakterii na gram badanej zywnosci. W Polsce raczej mowi sie o ilosci kolonii a nie bakterii, ale to jest to samo, gdyz na pozywce z kazdej bakterii powstaje jedna kolonia.

Bacillus cereus. potraviny neurčené k přímé spotřebě
10E5/g. potraviny určené k přímé spotřebě 10E4/g.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-22 06:26:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Poprawka: W Polsce oczywiscie mowi sie o liczbie bakterii. ÜPomylilo mi sie to z Niemcami, gdzie mowi sie o liczbie kolonii.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-22 06:28:18 (GMT)
--------------------------------------------------

Przyklad: W tym miejscu moge napisac 10˛, ale z piatka juz nie wychodzi, wiec pisze 10E5.
10˛/g = 10E2/g
Selected response from:

Uwe Kirmse
Grading comment
szkoda ze link nie dziala :( - jakby dzialal to chcialbym przyznac 5 punktow :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5patrz nizej
Uwe Kirmse
510E5/g lub 10E4
Uwe Kirmse


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
10E5/g lub 10E4


Explanation:
Mozna wlasciwie tak napisac, chociaz przy 10E4 chyba tez powinno byc "/g". 10E5 oznacza 10 do potegi piatej. Pisze sie tak, kiedy ze wzgledow technicznych nie mozna napisac mala piatke troche wyzej. 10E5/g oznacza wiec 100000 bakterii na gram badanej zywnosci. W Polsce raczej mowi sie o ilosci kolonii a nie bakterii, ale to jest to samo, gdyz na pozywce z kazdej bakterii powstaje jedna kolonia.

Bacillus cereus. potraviny neurčené k přímé spotřebě
10E5/g. potraviny určené k přímé spotřebě 10E4/g.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-22 06:26:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Poprawka: W Polsce oczywiscie mowi sie o liczbie bakterii. ÜPomylilo mi sie to z Niemcami, gdzie mowi sie o liczbie kolonii.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-22 06:28:18 (GMT)
--------------------------------------------------

Przyklad: W tym miejscu moge napisac 10˛, ale z piatka juz nie wychodzi, wiec pisze 10E5.
10˛/g = 10E2/g

Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 214
Grading comment
szkoda ze link nie dziala :( - jakby dzialal to chcialbym przyznac 5 punktow :)

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
patrz nizej


Explanation:
Na potwierdzenie pierwszej odpowiedzi podaje Panu jeszcze link do tabeli, ktora Pan widocznie tlumaczy, gdzie te wartosci graniczne sa podawane w postaci 10˛/g itp.


    Reference: http://con-praha.cz/toISO2/cz/ma/cisla/clanek2001_6/01.htm
Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 214