KudoZ home » Czech to Russian » Poetry & Literature

No jo no

Russian translation: ну да/ ну


20:28 Nov 14, 2013
Czech to Russian translations [PRO]
Poetry & Literature / metalinguistic comments
Czech term or phrase: No jo no
Mám velký hlad, řekla Terka a my na to: No jo no, jely jsme osm hodin!
Zeptaly jsme se jednoho mimozemšťana, jestli náhodou neví, kde bychom se
mohly najíst. On nám řekl: Ták a tady máte 1000 Kč, běžte se občerstvit do
automatu


No jo no, vždyť jsem jenom ženská:
http://www.novinky.cz/zena/vztahy-a-sex/213366-temer-polovin...


Nevím přesně, do které oblasti je vhodné zařadit tuto frázi, tak jsem ji zařadil na zkoušku mezi "metalinguistic comments"

Ani zařazení "Poetry and Literature" není zrovna ideální. Zařadil bych to do kategorie "běžný hovorový jazyk", ale tuto kategorii jsem v nabídce nenašel.
Igor Seykora
Czech Republic
Russian translation:ну да/ ну
Explanation:
určitě těžké, je to otázka pro Rusa žijícího dlouho u nás
Selected response from:

Ivan Šimerka
Czech Republic
Grading comment
Díky všem!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1да ладноKateřina Kyslíková
2 +1ну да/ нуIvan Šimerka


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
ну да/ ну


Explanation:
určitě těžké, je to otázka pro Rusa žijícího dlouho u nás

Ivan Šimerka
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Díky všem!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vladimir Goroshko: Rus dlouho žijící v ČR (a tím myslím sebe), který to "no jo no" slyší pořád, už nedokáže to vyjádřit v své mateřštině. .-) Ale vážně a jak je vidět z uvedených příkladů, je potřeba to překládat v různých kontextech různě. Třeba, jako to "hele" .-)
1 hr
  -> Díky, Vladimíre! Taky si myslím, ale spíše cítím,že je to třeba překládat v různých kontextech různě.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
да ладно


Explanation:
V tom uváděném kontextu by mohlo jít i tohle...

--------------------------------------------------
Note added at 1 h (2013-11-14 21:33:03 GMT)
--------------------------------------------------

I když, já koukala na tu druhou větu, na to " no jo no, jsem jenom žena..." vzhledem k prvnímu odstavci bych souhlasila s panem Šimerkou

--------------------------------------------------
Note added at 1 h (2013-11-14 21:34:38 GMT)
--------------------------------------------------

tak já jsem si ten kontext špatně přečetla a koukala jsem na větu, no jo no, jsem jenom žena:-) takže se přidávám k panu Šimerkovi

Kateřina Kyslíková
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natali Gansej
1 day10 hrs