Æseløre

English translation: Folded Corner/Dog Ear

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:Æseløre
English translation:Folded Corner/Dog Ear
Entered by: Lise Leavitt

20:48 Oct 19, 2008
Danish to English translations [PRO]
IT (Information Technology)
Danish term or phrase: Æseløre
Er der nogen der ved hvad udtryk der bruges i data-lingo for dette??? Jeg fandt frem til page flip, men er ikke slet ikke overbevist!!

Tak!
Lise Leavitt
United States
Folded Corner
Explanation:
Der er tale om et ombukket hjørne, som på dansk kaldes et 'æseløre', på et ikon, et banner eller andet symbol eller anden dataformular.
Det kalder Microsoft og mange andre for 'Folded Corner'.
('Page Flip' er derimod 'Vend side' på dansk og noget helt andet).
Selected response from:

Torben AXELSEN
Finland
Grading comment
Tusind tak! Ogsaa til Mette for ref. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Folded Corner
Torben AXELSEN
4bookmark
Suzanne Blangsted (X)
3 -1dogear
Marianne Sorensen
Summary of reference entries provided
Microsofts sprogportal
Mette Melchior

  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
dogear


Explanation:
søgte lidt på nettet


    Reference: http://https://www-01.ibm.com/software/dk/lotus/wdocs/connec...
    Reference: http://www.google.dk/search?hl=da&q=dogear&meta=
Marianne Sorensen
Denmark
Native speaker of: Danish
Notes to answerer
Asker: Jeg har læst dine link, men det virker mere som de omtaler egennavnet på en applikation Dogear, og ikke som en egentlig funktion. Måske kan det referere til bookmarks?? *flytning af æselører fra en applikation til en anden* Ihvertfald tak for 'hintet' =)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Suzanne Blangsted (X): æseløre er et hjørne der er bukket ned på en side, og det er "dogear" på engelsk. Bruges mest for at huske hvor siden er, nået til når man lægger en bog fra sig. Her der det ment som bookmark
32 mins

disagree  Torben AXELSEN: det ligner og fungerer som et æseløre, men kaldes 'folded corner'
10 hrs

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bookmark


Explanation:
Probably, fordi æseløre (en = dogear) bruges for bøger tll at mærke en speciel side.

Suzanne Blangsted (X)
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 30

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  LinguaLab.net
9 hrs

disagree  Torben AXELSEN: Der kan ikke være tale om et bogmærke/bookmark.
9 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Folded Corner


Explanation:
Der er tale om et ombukket hjørne, som på dansk kaldes et 'æseløre', på et ikon, et banner eller andet symbol eller anden dataformular.
Det kalder Microsoft og mange andre for 'Folded Corner'.
('Page Flip' er derimod 'Vend side' på dansk og noget helt andet).


    Reference: http://www.tutorialized.com/tutorial/Folded-Corners/7356
    Reference: http://flashden.net/item/folded-corner-banner-ad/11740
Torben AXELSEN
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tusind tak! Ogsaa til Mette for ref. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mette Melchior: Enig, men fra Microsofts sprogportal at dømme, bruger de nu "Dog Ear" for "æseløre" i Word, og "Folded Corner" i fx PowerPoint, og ved at søge lidt rundt vil jeg nu mene, at begge de to forslag kan bruges som oversættelser af "æseløre".
37 mins




Reference comments


11 hrs
Reference: Microsofts sprogportal

Reference information:
Man kan tjekke Microsofts oversættelser her ved at bruge funktionen "Reverse Search Direction", når du her har det danske udtryk.


    Reference: http://www.microsoft.com/language/en/us/search.mspx
Mette Melchior
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 7




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search