Inspektionslemme

German translation: Inspektionsluken

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:Inspektionslemme
German translation:Inspektionsluken
Entered by: Susanne Rosenberg

13:59 Apr 15, 2005
Danish to German translations [PRO]
Construction / Civil Engineering
Danish term or phrase: Inspektionslemme
- Levering og montering af inspektionslemme
- Levering og montering af lyd- og brandfuger
- Opstregning af vægplaceringer på slidlag
- Udskæring for alle installationer
- Prøver iht. nærværende beskrivelse
- Alle nødvendige stilladser, arbejdslifte og lign.
- Alle nødvendige beskyttelsesforanstaltninger til arbejdets gennemførelse
- Alle ydelser i forbindelse med kvalitetsstyring og dokumentation heraf

Kann einer von euch hier helfen?
Hierunter kann man ein Bild sehen....weiß trotzdem nicht wie ich das übersetzen soll
http://www.danogips.dk/materiale_14/14_11_p17_nf.htm
Carmela Prestia
United States
Inspektionsluken
Explanation:
Hvorfor ikke bare oversætte det direkte? For mig ser det ud som om der er tale om små lemme/klapper, som kan åbnes med henblik på service/inspektion osv. - eller har jeg misforstået noget?

HDH
Susanne
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Tak Susanne :-))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Abdeckung
hschl
2Inspektionsluken
Susanne Rosenberg


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Abdeckung


Explanation:
geht es hier um eine Abdeckung, die man zu Prüfzwecken aufmachen kann?

hschl
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  martin-69: Onsdag D. 31. Stod jeg op kl. 6:30, jeg gik i gang med at spise morgen mad, Cornflakes med sukker. Da klokken var 6:50 gik jeg ud og tog mig et bad, det var meget koldt. Jeg glemte at vaske mit hår. Efter jeg havde været i bad, gik jeg i gang med at tørre
659 days

2 days 2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Inspektionsluken


Explanation:
Hvorfor ikke bare oversætte det direkte? For mig ser det ud som om der er tale om små lemme/klapper, som kan åbnes med henblik på service/inspektion osv. - eller har jeg misforstået noget?

HDH
Susanne


    Reference: http://www.hsh-online.de/Forderschnecken/Zubehohr/zubehohr.h...
    Reference: http://www.moderey.de/1424811.htm
Susanne Rosenberg
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 92
Grading comment
Tak Susanne :-))




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search