arbejdsgange

Norwegian translation: arbeidsflyt, arbeidsprosess

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase: arbejdsgange
Norwegian translation:arbeidsflyt, arbeidsprosess
Entered by: ECCommunication

12:42 Jul 9, 2010
Danish to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Danish term or phrase: arbejdsgange
"Fakturahåndtering baseret på automatiske eller semiautomatiske arbejdsgange" Jeg trodde dette var arbeidsprosess, men er ikke sikker. Noen som vet?

PFT:o)
ECCommunication
Norway
arbeidsflyt
Explanation:
Tilsvarer "work flow"

Den nye brugergrænseflade, forbedrede arbejdsgange. - Smart MIDI. ... Den nye brukergrensesnitt, forbedret arbeidsflyt. - Smart MIDI. ...
www.xuniyueqi.com/1195.html
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Tusen takk alle sammen:o) Riktig god uke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4arbeidsganger
Per Bergvall
3 +1arbeidsflyt
Bjørnar Magnussen


Discussion entries: 4





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
arbeidsflyt


Explanation:
Tilsvarer "work flow"

Den nye brugergrænseflade, forbedrede arbejdsgange. - Smart MIDI. ... Den nye brukergrensesnitt, forbedret arbeidsflyt. - Smart MIDI. ...
www.xuniyueqi.com/1195.html

Bjørnar Magnussen
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 15
Grading comment
Tusen takk alle sammen:o) Riktig god uke!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Per Bergvall: Enig i prinsippet, men er ikke komfortabel med flertallsformen. Det er åpenbart ikke du heller, siden du oversetter flertall => entall?
5 mins
  -> Jeg synes det går greit med entall her på norsk: "...basert på automatisk eller halvautomatisk arbeidsflyt"

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
arbeidsganger


Explanation:
Jeg liker dette best. En prosess er gjerne en repeterende aktivitet på ett trinn i arbeidsflyten - ta papiret, les det, kryss av og stemple, send det videre, ta neste - og som du skjønner er arbeidsflyt mitt neste valg, basert på workflow. En workflow kan beskrives som en serie av innbyrdes avhengige prosesser.
Når så meget er sagt, er det i dette tilfellet likevel grunn til å tro at skribenten har falt for fristelsen til å bruke et moteord, og egentlig burde ha sagt arbejdsprocesser. I så fall kan du trygt bruke arbeidsprosesser.

Per Bergvall
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search