spin-kontrol

Swedish translation: spinnkontroll - sladdkontroll

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:spin-kontrol
Swedish translation:spinnkontroll - sladdkontroll
Entered by: Hans-Bertil Karlsson (X)

12:33 Mar 29, 2004
Danish to Swedish translations [PRO]
Automotive / Cars & Trucks / Motorsport
Danish term or phrase: spin-kontrol
Om speedway: "Der må ikke benyttes elektronisk spin-kontrol"
Johanna Holmberg
spinnkontroll - sladdkontroll
Explanation:
jag har sett bägge när det gäller bilar
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson (X)
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5s.k. 'spin control'
Mats Wiman
4spinnkontroll - sladdkontroll
Hans-Bertil Karlsson (X)


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spinnkontroll - sladdkontroll


Explanation:
jag har sett bägge när det gäller bilar

Hans-Bertil Karlsson (X)
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mats Wiman: Hmm. Egentligen anti-spin men... Se nedan.
11 mins

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
s.k. 'spin control'


Explanation:
Efter samtal med Svenska Speedwayföreningen kunde fastställas att ett svensk uttryck inte existerar. Funktionen har diskuterats internationellt men ännu inte accepterats.
Ordf.: "I speedway vill man ju ha sladd, inte hindra den." Den riktiga termen vore snarast anti-spin vilken finns på bilar där ju detta är önskvärt.
Deras regelexpert framhöll att det sannolikt skulle bli för dyrt då det torde vara mycket komplicerat att åstadkomma en strypning av spinnandet och att detta skulle gynna någon tillräckligt för att vara värt pengarna.

Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search