engrosbil

Swedish translation: Omskrivning, se nedan

11:19 Nov 12, 2004
Danish to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / automotive
Danish term or phrase: engrosbil
Det handlar om försäljning på bilauktion av "engrosbiler". Betyder det att man säljer bilar i "storpack" ;-), dvs. parti. Vill gärna hitta något bättre än "partibilar".
Spinlike
Sweden
Swedish translation:Omskrivning, se nedan
Explanation:
at købe gode engrosbiler > att köpa bra bilar till grossistpriser

Husk på at du sælger bilen engros > Observera att du säljer bilen på grossistmarknaden
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Hej, Sven. Det var detta jag var ute efter. Kanske väljer jag att skriva "bil till partipris" istället för att använda "grossist". Hittade en bra länk: http://www.finansministeriet.fi/vm/liston/print.lsp?r=24131&l=sv&menu=2622. Tack å hej!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Omskrivning, se nedan
Sven Petersson
3bil som ägs av bilhandlare
Lennart Helgesson


Discussion entries: 1





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bil som ägs av bilhandlare


Explanation:
bör passa

Lennart Helgesson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 16

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Omskrivning, se nedan


Explanation:
at købe gode engrosbiler > att köpa bra bilar till grossistpriser

Husk på at du sælger bilen engros > Observera att du säljer bilen på grossistmarknaden

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 14
Grading comment
Hej, Sven. Det var detta jag var ute efter. Kanske väljer jag att skriva "bil till partipris" istället för att använda "grossist". Hittade en bra länk: http://www.finansministeriet.fi/vm/liston/print.lsp?r=24131&l=sv&menu=2622. Tack å hej!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linn Arvidsson (X): Utmärkt formulerat
1 day 16 hrs
  -> Tackar ödmjukast!

agree  Mario Marcolin
1 day 20 hrs
  -> Thank you very much!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search