gentagelsesrate

Swedish translation: upprepningsfrekvens

15:59 Apr 23, 2017
Danish to Swedish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / Marknadsföring
Danish term or phrase: gentagelsesrate
Ett exempel på nyckeltal vid marknadsanalys.
Susanne Andersson
Sweden
Swedish translation:upprepningsfrekvens
Explanation:
Sammanhanget kan avgöra om det är upprepningshastighet eller t.ex. upprepningsfrekvens.

"Ett företag kan ta fram och använda vilka nyckeltal, jämförelsetal, det vill (http://www.expowera.se/mentor/ekonomi/ekonomistyrning_nyckel...
Selected response from:

Catrine Knuters
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3upprepningsfrekvens
Catrine Knuters
1upprepningshastighet
Erzsébet Czopyk


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
upprepningshastighet


Explanation:
Tangentbors hjälp? - Datorer & IT - Hamsterpajs forum
www.hamsterpaj.net › Forum › Datorer & IT › Tangentbors hjälp?
1. Gå in på kontrollpanelen 2. Klicka på tangentbord/keyboard 3. Ändra upprepningshastighet/repeat rate . Vet inte om det är felet, men kanske!

Cook Doppler Blood Flow Monitor - TAREQ co. wll
tareqco.com/images/pdf/FM_2890_REV0.PDF
English Page 7 - Pulse Repetition Rate
Dansk Page 31 - Implusgentagelseshastighet
Deutsch Page 43 - Pulswiederholrate
Svenska Page 142 - Pulsens upprepningshastighet

I checked some pages and it is used in technical context, too. Please check the multilingual file.
Just a guess.

Erzsébet Czopyk
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
upprepningsfrekvens


Explanation:
Sammanhanget kan avgöra om det är upprepningshastighet eller t.ex. upprepningsfrekvens.

"Ett företag kan ta fram och använda vilka nyckeltal, jämförelsetal, det vill (http://www.expowera.se/mentor/ekonomi/ekonomistyrning_nyckel...

Example sentence(s):
  • Varje vecka når SBS Radio 3,4 miljoner lyssnare, och med en hög upprepningsfrekvens får ServiceFinder stora möjligheter att stärka både sin position på marknaden och sitt varumärke.
  • (http://www.servicefinder.se/info/servicefinder-storsatsar-radio/)
Catrine Knuters
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search