Fjernbetjeningsanlægget

Swedish translation: radiostyrningssystem

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:fjernbetjeningsanlæg
Swedish translation:radiostyrningssystem
Entered by: Luca Vaccari

09:36 Sep 5, 2017
Danish to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / *
Danish term or phrase: Fjernbetjeningsanlægget
I alla övriga sammanhang och medföljande referensdokument talar man om "radiostyrningen".
Man radiostyr alltså vagnen.

Ordet jag eftersöker är alltså ett ord på själva mekanismen i vagnen som möjliggör radiostyrning.
Förslag?

Se översatt text nedan.

Vanligtvis är antennen för FJERNBETJENINGSANLÆGGET placerad på insidan av conveyorvagnens motorhus.
Lägg märke till att beslaget under antennen kommer att vara roterat så att det täcker hålet i botten av motorhuset.
Med antennen monterad på detta vis blir räckvidden för FJERNBETJENINGSANLÆGGET 12-15 m.

Tack, som vanligt!
Patrick Liberg
Sweden
radiostyrningssystem
Explanation:
Om det är en radiostyrning du är ute efter. Det står kanske helt still nu i huvudet, men jag förstår inte helt din fråga. Är det själva "lådan" (= radiostyrningen / fjärrkontrollen) eller "mottagaren" du är ute efter?
Selected response from:

Luca Vaccari
Italy
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4fjärrstyrningssystemet; fjärrstyrningsanläggningen
Sven Petersson
4radiostyrningssystem
Luca Vaccari


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
radiostyrningssystem


Explanation:
Om det är en radiostyrning du är ute efter. Det står kanske helt still nu i huvudet, men jag förstår inte helt din fråga. Är det själva "lådan" (= radiostyrningen / fjärrkontrollen) eller "mottagaren" du är ute efter?


    Reference: http://www2.cavotec.com/se/hamnar-och-sjofart/radiostyrning_...
Luca Vaccari
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 58

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fjärrstyrningssystemet; fjärrstyrningsanläggningen


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 78




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search