materialist

Swedish translation: hälsovårdsföretag

11:57 Oct 21, 2004
Danish to Swedish translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
Danish term or phrase: materialist
"Da virksomheden for nylig introducerede en helt ny linie af diætprodukter, der distribueres via materialister, var man ikke i tvivl om at vælge XX løsningen igen."

Typ Matas-kedjan alltså. Att använda "apotek" funkar inte. Vad säger ni om "hälso(kost)butik? Eller finns det något bättre?

Tacksam för alla förslag.
hookmv
Sweden
Swedish translation:hälsovårdsföretag
Explanation:
:o)
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack Sven! Vi höll oss till mitt förslag, men ditt hade säkert funkat lika bra.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kemikaliehandlare
Inger Brandt
3hälsovårdsföretag
Sven Petersson
2detaljhandel
Mårten Sandberg


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
detaljhandel


Explanation:
Funkar inte bara detaljhandlare/återförsäljare?

Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hälsovårdsföretag


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack Sven! Vi höll oss till mitt förslag, men ditt hade säkert funkat lika bra.

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kemikaliehandlare


Explanation:
Detta är enl. lexikon och enligt personlig erfarenhet den vedertagna översättningen

Inger Brandt
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anne Marie Sixtensson: För mig låter "Kemikaliehandlare" lite gammaldags och får mig att tänka på tapet och målarfärg, men jag kanske har fel.
20 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search