omnummeret

Swedish translation: gjort om storleken på

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:omnummeret
Swedish translation:gjort om storleken på
Entered by: Johanna Rebillon

20:09 Nov 15, 2004
Danish to Swedish translations [PRO]
Tourism & Travel
Danish term or phrase: omnummeret
"Kære Gæst!
Vi kalder det en REVOLUTION - intet mindre.
Aldrig er der sket så meget fra et år til et andet. Udover stor
swimmingpool, wellnesscenter, ny legeplads, hotpoint, flere toiletter,
familiebadeværelser og nye handicapvenlige hytter har vi for første
gang i pladsens 44-årige historie omnummeret pladserne totalt, så
standpladser har de størrelser tidens campister kræver."

Omdimensionerat?
Monica Berntsson
Sweden
gjort om storleken på
Explanation:
Neej, du har nog rätt i att det i det här sammanhanget handlar om storleken på platserna. Omdimensionerat kan man uttrycka ex 'gjort om storleken på' eller kort och gott 'gjort om' - platserna har gjorts om och resten av meningen förklarar att det är till det större.
Selected response from:

Johanna Rebillon
Grading comment
Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2gjort om storleken på
Johanna Rebillon
3numrerat om
Johanna Rebillon


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
numrerat om


Explanation:
Om man söker på omnummeret på google.dk kommer en hel del förslag med text som handlar om att nummer har bytts till ett annat nummer. Kan det inte vara att platserna har bytt nummer..?


    Reference: http://www.google.dk/search?hl=da&q=omnummeret&meta=lr%3Dlan...
Johanna Rebillon
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
gjort om storleken på


Explanation:
Neej, du har nog rätt i att det i det här sammanhanget handlar om storleken på platserna. Omdimensionerat kan man uttrycka ex 'gjort om storleken på' eller kort och gott 'gjort om' - platserna har gjorts om och resten av meningen förklarar att det är till det större.

Johanna Rebillon
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack så mycket!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Görel Bylund: Det här verkar vara det rätta.
39 mins

agree  Dan Schioenning Larsen: gjort om
16 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search