KudoZ home » Danish » Other

kikset

Danish translation: Flop


12:44 Jan 23, 2003
Danish to Danish translations [PRO]
Danish term or phrase: kikset
Heisann

Jeg bare undrer på hva ordet "kikset" kan bety i forbindelse med kjøretøy/motorsykkel?

Det står: "kubik/kikset"

Blir veldig glad for forslag :o)
Liss Myrås
Sweden
Danish translation:Flop
Explanation:
(Nyt svar pga. nye oplysninger...!)

Andre synonymer for kiks(e):
forbier, afbrænder, fejl, svipser, fuser, nederlag, skuffelse, vandgang osv. - eller som verbum: forfejle, glippe, brænde, gå i brok, slå fejl, falde til jorden, bryde sammen etc.

At noget kikser betyder at det mislykkes - en kikset start er fx en uheldig/mislykket start.

I din sammenhæng ville jeg nok bruge "flop" - hvilket ganske vist er lidt hårdere end "uheldig" eller "mislykket", men dog ikke helt så slemt som en "fiasko"!

Fortsat held og lykke :-)
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Tusen takk for flotte forslag, Susanne!

Det var min feil som ikke oppgav mer informasjon til deg første gangen.
Etter å ha fått ytterligere opplysninger om websiden det dreier seg om, forsto jeg litt mer hva det gikk i.

Takk atter engang for din hjelpsomhet :o)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Flop
Susanne Rosenberg
1kickset/kick-set?????
Susanne Rosenberg


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
kickset/kick-set?????


Explanation:
Mon der er tale om en trykfejl? Kikset betyder jo almindeligvis "mislykket" el. lign., og det lyder jo unægteligt lidt mærkeligt i denne sammenhæng! Jeg aner ikke om der findes noget der hedder "kickset" - jeg tænkte bare på kickstarter osv...

Vildt gæt - ingen garanti for noget som helst! :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 18:05:06 (GMT)
--------------------------------------------------

Glem svaret, se nedenfor...

Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 48

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Flop


Explanation:
(Nyt svar pga. nye oplysninger...!)

Andre synonymer for kiks(e):
forbier, afbrænder, fejl, svipser, fuser, nederlag, skuffelse, vandgang osv. - eller som verbum: forfejle, glippe, brænde, gå i brok, slå fejl, falde til jorden, bryde sammen etc.

At noget kikser betyder at det mislykkes - en kikset start er fx en uheldig/mislykket start.

I din sammenhæng ville jeg nok bruge "flop" - hvilket ganske vist er lidt hårdere end "uheldig" eller "mislykket", men dog ikke helt så slemt som en "fiasko"!

Fortsat held og lykke :-)

Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 48
Grading comment
Tusen takk for flotte forslag, Susanne!

Det var min feil som ikke oppgav mer informasjon til deg første gangen.
Etter å ha fått ytterligere opplysninger om websiden det dreier seg om, forsto jeg litt mer hva det gikk i.

Takk atter engang for din hjelpsomhet :o)