KudoZ home » Danish to English » Accounting

(revisor) CBC

English translation: (Niels Brock) Copenhagen Business College


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:CBC
English translation:(Niels Brock) Copenhagen Business College
Entered by: xxxlone

10:09 Nov 30, 2001
Danish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / audit
Danish term or phrase: (revisor) CBC
This is for an audit. At the end of his report, the auditor writes his name and after his name he writes 'revisor CBC'
It's the abbreviation CBC after revisor that I am wondering about! Does anyone know what it stands for?

The only thing I could find on Google was this, but now I am really guessing:

TACIS-programmet for grænseoverskridende samarbejde (CBC) finansierer foranstaltninger baseret på samarbejde på tværs af grænserne mellem De Nye Uafhængige Stater (NUS) og EU og mellem NUS og centraleuropæiske lande.

Er der bedre tilbud?

Lone
xxxlone
Canada
Niels Brock Copenhagen Bussiness College
Explanation:
Historien om handelsskolen Niels Brock begynder så småt i 1802, hvor storkøbmanden Niels Brock dør. Han efterlader sig en formue, og nogle af pengene går til skolelegater. På dette grundlag opretter erhvervsmanden C.F. Tietgen og højskoleforstander Ludvig Schrøder i 1888 "De Brockske Handelsskoler", som holder til i lejede lokaler i Fredericiagade i København.
I 1908 overdrages ledelsen til "Forening til Unge Handelsmænds Uddannelse" (FUHU), som blev oprettet i 1880 og efterfølgende opbyggede Købmandsskolen. FUHU driver herefter både Købmandsskolen og De Brockske Handelsskoler, som i samme forbindelse ændrer navn til Niels Brocks Handelsskole.
Selvejende institution
I 1965 beslutter FUHU, på grund af en lovændring, at etablere Købmandsskolen som en selvejende institution. Staten vil nemlig fra nu af kun dække 84% af driften på skoler, der ejes af foreninger, men 100% på de skoler der er selvejende institutioner. Niels Brocks Handelsskole bliver en afdeling under Købmandsskolen, som dermed adskilles helt fra FUHU.
Gennem 1970’erne og 80’erne fortsætter udbygningen af Købmandsskolen gennem oprettelsen af nye afdelinger og uddannelser. I 1991 ændrer Købmandsskolen navn til Niels Brock Copenhagen Bussiness College – i daglig tale blot Niels Brock.
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Thanks to both of you for your answers.
And thanks to you Sven for your research.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Certified Business ConsultantSuzanne Blangsted
5Copenhagen Business School
Sven Petersson
4Niels Brock Copenhagen Bussiness College
Sven Petersson
4Sorry, I misread. Suggestion withdrawn.
Sven Petersson


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Copenhagen Business School


Explanation:
See reference!


    Reference: http://www.cbs.dk/
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sorry, I misread. Suggestion withdrawn.


Explanation:
Sorry, I misread. Suggestion withdrawn.

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24

52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Certified Business Consultant


Explanation:
I contacted a friend with a Master's in Business Accounting, who gave me this information.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  John Arce: I agree with Suzanne!
15 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Niels Brock Copenhagen Bussiness College


Explanation:
Historien om handelsskolen Niels Brock begynder så småt i 1802, hvor storkøbmanden Niels Brock dør. Han efterlader sig en formue, og nogle af pengene går til skolelegater. På dette grundlag opretter erhvervsmanden C.F. Tietgen og højskoleforstander Ludvig Schrøder i 1888 "De Brockske Handelsskoler", som holder til i lejede lokaler i Fredericiagade i København.
I 1908 overdrages ledelsen til "Forening til Unge Handelsmænds Uddannelse" (FUHU), som blev oprettet i 1880 og efterfølgende opbyggede Købmandsskolen. FUHU driver herefter både Købmandsskolen og De Brockske Handelsskoler, som i samme forbindelse ændrer navn til Niels Brocks Handelsskole.
Selvejende institution
I 1965 beslutter FUHU, på grund af en lovændring, at etablere Købmandsskolen som en selvejende institution. Staten vil nemlig fra nu af kun dække 84% af driften på skoler, der ejes af foreninger, men 100% på de skoler der er selvejende institutioner. Niels Brocks Handelsskole bliver en afdeling under Købmandsskolen, som dermed adskilles helt fra FUHU.
Gennem 1970’erne og 80’erne fortsætter udbygningen af Købmandsskolen gennem oprettelsen af nye afdelinger og uddannelser. I 1991 ændrer Købmandsskolen navn til Niels Brock Copenhagen Bussiness College – i daglig tale blot Niels Brock.


    Reference: http://www.brock.dk/nb_top/om_nb/om_nb_fortsat.htm
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Thanks to both of you for your answers.
And thanks to you Sven for your research.