KudoZ home » Danish to English » Art/Literary

Eft.

English translation: Efterårsudstilling


16:43 Nov 24, 2001
Danish to English translations [PRO]
Art/Literary / painters
Danish term or phrase: Eft.
Udstillinger: Kunstn. Eft., Charles Eft. etc.

Expansion needed.
Yngve Roennike
English translation:Efterårsudstilling
Explanation:
Kunstnernes Efterårsudstilling
Charlottenborgs Efterårsudstilling

Kunstnernes Efterårsudstilling har sin egen hjemmeside på www.keudst.dk.

Mange Google-hits på Charlottenborgs Efterårsudstilling, som du kan kigge på, hvis du har tid og lyst.

Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Lyder helt "grejt" som de siger på norsk. Det skulle vel være muligt at søge på google.com tx med wild cards eller sk jokere. Kunstn* eft* og få noget fornuftigt op, men det gav desværre intet resultat.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2EfterårsudstillingRandi Stenstrop
4copy, copies
Sven Petersson
3Efterfølger
Alice Wolfe, DDS


Discussion entries: 1





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Efterfølger


Explanation:
Yngve, jeg er ikke sikker, men mener, det kan stå for "efterfølger"

Alice Wolfe, DDS
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 198

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
copy, copies


Explanation:
Could stand for "copies". More context needed.

From source:

eftergøre vb. (se også eftergjort)
1. (efterabe etc.) ape, copy (fx he tried to copy Gainsborough's style);
2. (kopiere) copy;
3. (imitere) imitate;
4. (forbryderisk)
fake, counterfeit;
(om underskrift, dokument etc.) forge;
5. (lave plagiat af) plagiarize;
det lader sig ikke eftergøre
it cannot be imitated;
it is inimitable;
6. (om følelser) simulate, fake;



    Vintelberg & Bodelsen.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1723

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Efterårsudstilling


Explanation:
Kunstnernes Efterårsudstilling
Charlottenborgs Efterårsudstilling

Kunstnernes Efterårsudstilling har sin egen hjemmeside på www.keudst.dk.

Mange Google-hits på Charlottenborgs Efterårsudstilling, som du kan kigge på, hvis du har tid og lyst.




    Se ovenfor
Randi Stenstrop
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 278
Grading comment
Lyder helt "grejt" som de siger på norsk. Det skulle vel være muligt at søge på google.com tx med wild cards eller sk jokere. Kunstn* eft* og få noget fornuftigt op, men det gav desværre intet resultat.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxlone: That's it - see http://www.art.fo/listafolk/olsen_john/john_olsen.html
5 hrs

agree  Trine A
1 day 8 hrs