KudoZ home » Danish to English » Bus/Financial

indprise

English translation: take into account


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:indprise
English translation:take into account
Entered by: Barbara Østergaard

20:06 Jan 21, 2004
Danish to English translations [PRO]
Bus/Financial / finansielle rapporter
Danish term or phrase: indprise
Forespørgslen hører egentlig ind under DA-DA, men kun få af jer modtager forespørgsler inden for denne kategori, hvorfor jeg nu stiller spørgsmålet som DA-ENG i stedet. Sætningen lyder som følger - og jeg er som sagt mest ude efter en definition, men er naturligvis også åben over for forslag til oversættelse. PFT!

"I forward markedet har der været indpriset en rentestigning i maj 2004 på 0,25%."
Barbara Østergaard
Denmark
take into account
Explanation:
has been taken into account
;o)
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tak igen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5take into account
Sven Petersson
4medregnetSuzanne Blangsted
4iberegneMargit Pehrsson


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
take into account


Explanation:
has been taken into account
;o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1719
Grading comment
Tak igen!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
iberegne


Explanation:
På engelsk ville jeg sige include eller take into account som allerede foreslået

Margit Pehrsson
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 216

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
medregnet


Explanation:
included in the cost -
mit forslag

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2737