KudoZ home » Danish to English » IT (Information Technology)

overdragelsesprøve

English translation: service test


12:09 Jan 16, 2003
Danish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / IT
Danish term or phrase: overdragelsesprøve
Det fast månedlige honorar kan ikke betales, før overdragelsesprøven er godkendt.
(Overdragelsesprøve af IT-system)
Kate Persson
Denmark
English translation:service test
Explanation:
eller service trial

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-16 13:41:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Jeg tror faktisk, at den helt korrekte term er \'migration service test\'. Bruges også af Intel. Se fx: http://www.intel.com/eBusiness/pdf/it/pp023901.pdf

Selected response from:

Christina Clark
Denmark
Grading comment
Hej

Det lyder prof. Tak

Kate
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Acceptance test
Barbara Østergaard
5service test
Christina Clark
3transfer test
Suzanne Blangsted
4 -1the repeater test
Suzanne Blangsted


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
service test


Explanation:
eller service trial

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-16 13:41:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Jeg tror faktisk, at den helt korrekte term er \'migration service test\'. Bruges også af Intel. Se fx: http://www.intel.com/eBusiness/pdf/it/pp023901.pdf



Christina Clark
Denmark
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 11
Grading comment
Hej

Det lyder prof. Tak

Kate

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
the repeater test


Explanation:
Kan du bruge dette:

Overdragelse, dvs. repeater - Repeater er en forstærker i et netværk. Benyttes når der er stor fysisk afstand mellem to eller flere computere.

Repeateren sørger for at rense signalet for støj og samtidig gendanne signalet til dets oprindelige styrke.

IT-leksikon.dk

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-16 20:42:05 (GMT)
--------------------------------------------------

see my other suggestion below

Suzanne Blangsted
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 30

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Barbara Østergaard: Jeg tror bestemt ikke, at det er det, der ligger i en overdragelsesprøve...
2 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Acceptance test


Explanation:
Jeg har tidligere brugt "acceptance test" for "overdragelsesprøve", og det var i forbindelse med levering af et økonomistyringssystem.

Jeg har klippet følgende definition ind fra computeruser, som givetvis vil kunne fortælle dig, om det også er den rette term i din kontekst:

Acceptance test: a formal test conducted by the end user of a system to determine if the system works according to specifications and should be accepted.


    Reference: http://www.computeruser.com/resources/dictionary/definition....
Barbara Østergaard
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Matt Nichols: Seems most likely to me. As the other answers have indicated, however, a lot depends on the wider context.
12 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
transfer test


Explanation:
Kun en tanke -
Den store røde DA>EN viser overdragelse som transfer, transfer er også overførsel.

IT-leksikon.dk viser overførsel

1) afsendelse af data - over en transmissionslinie - mellem to computere.

2) flytning af filer eller data fra et sted til et andet, fx mellem to registre i en database eller mellem to diske.



Suzanne Blangsted
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 30